Η παραπλάνηση των συσκευασιών τροφίμων
Related Articles
H διαβούλευση για το Nutri-Score συνεχίζεται, με την Ιταλία να έχει αποχωρήσει υιοθετώντας δικό της σύστημα αξιολόγησης τροφίμων το NutrInform Battery.
Παρ’ όλα αυτά η «αποκρυπτογράφηση» των συσκευασιών των τροφίμων είναι κάτι που θα απασχολήσει τους καταναλωτές, μια που υπάρχει ένας παραπλανητικός μύθος για τα χαμηλά λιπαρά που αποκαλύπτεται.
Οι καταναλωτές υποθέτουν ότι τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά περιέχουν επίσης λιγότερη ζάχαρη. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι, αφού πολλά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά έχουν παρόμοια επίπεδα ζάχαρης με άλλα προϊόντα.
Η ετικέτα «χαμηλών λιπαρών» στα προϊόντα ενδεχομένως να προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό στους παραγωγούς και ατους καταναλωτές. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που διεξήχθη από το γερμανικό πανεπιστήμιο Martin Luther Halle-Wittenberg (MLU), όταν οι κατασκευαστές διαφημίζουν τα προϊόντα τους ως χαμηλά σε λιπαρά, πολλοί πελάτες υποθέτουν ότι περιέχουν επίσης λιγότερη ζάχαρη. Ωστόσο, το επίπεδο σακχάρου πολλών προϊόντων με χαμηλά λιπαρά δεν διαφέρει πολύ από αυτό άλλων προϊόντων. Πολλοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα αισθάνθηκαν εξαπατημένοι και ισχυρίστηκαν ότι θα ήταν λιγότερο πιθανό να αγοράσουν αυτά τα προϊόντα ως αποτέλεσμα.
Τρεις δοκιμές πραγματοποιήθηκαν από τους ερευνητές για να καθορίσουν πώς οι πληροφορίες στη συσκευασία του γιαουρτιού επηρεάζουν την αντίληψη και την αγοραστική συμπεριφορά. Στα διαδικτυακά πειράματα συμμετείχαν 760 άτομα από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Τους ζητήθηκε να βαθμολογήσουν την περιεκτικότητα σε θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά σε μια κλίμακα από το 1 έως το 7. Ρωτήθηκαν, επίσης, αν θα αγόραζαν τα εμπορεύματα. «Θέλαμε να μάθουμε εάν οι πληροφορίες σχετικά με τη μειωμένη περιεκτικότητα σε λιπαρά άλλαξαν τη συνολική αντίληψη ενός προϊόντος», λέει ο επικεφαλής της έρευνας και οικονομολόγος δρ Steffen Jahn από το MLU.
(Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Food Quality and Preference)
Πηγή: medindia.net