Ανδρέας Δαρούδης: Επιβεβαίωση της αξιοπιστίας της Detrop από φορείς και επιχειρήσεις
Related Articles
Τη διαχρονική σημασία των εκθέσεων Detrop και Oenos υπογραμμίζει ο κ. Ανδρέας Δαρούδης στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Meat News, επισημαίνοντας την στόχευση των εκθέσεων στο εμπορικό κοινό και στην εξωστρέφεια. Ο διευθυντής εκθέσεων της ΔΕΘ-Helexpo μιλά για το πέρασμα του εθνικού εκθεσιακού φορέα στην κερδοφορία και τα νέα εκθεσιακά προϊόντα που έχει ξεκινήσει.
Συνέντευξη στον Χρήστο Πραμαντιώτη
Δημοσιεύθηκε στο Meat News, τ.22, Δεκέμβριος 2014
Meat News: Θα θέλαμε να μας δώσετε το περίγραμμα των επιδιώξεων που έχετε για τη φετινή διοργάνωση της Detrop. Ποιος είναι ο στόχος της Helexpo;
Ανδρέας Δαρούδης: Ο ελληνικός διατροφικός πλούτος, η μοναδική παραγωγή της ελληνικής γης και τα καινοτόμα προϊόντα των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου των τροφίμων και ποτών θα αποτελέσουν το «μενού» της 24ης Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων-Ποτών-Μηχανημάτων & Εξοπλισμού Detrop και της 5ης Διεθνούς Έκθεσης Οίνου Oenos, από τις 26 Φεβρουαρίου έως την 1η Μαρτίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ο εθνικός εκθεσιακός φορέας, η ΔΕΘ-Helexpo, έχει θέσει υψηλά τον πήχη των προσδοκιών για τις εκθέσεις Detrop και Oenos, καθώς ο κλάδος των τροφίμων και ποτών αποτέλεσε και εξακολουθεί να είναι μία από τις «ατμομηχανές» της οικονομίας μας με πολλές εξωστρεφείς επιχειρήσεις και βιομηχανίες.
Οι εκθέσεις Detrop και Oenos έχουν αποδείξει διαχρονικά τη σημασία τους για τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις και ενδεικτικό είναι το γεγονός πως στις αντίστοιχες εκθέσεις του 2013 προσήλθαν συνολικά περίπου 22.000 επισκέπτες, με καθαρά και στοχευμένο πλέον εμπορικό ενδιαφέρον.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως όλοι σχεδόν οι σημαίνοντες φορείς της οικονομίας, αλλά και του κλάδου τροφίμων-ποτών, έχουν προσφέρει την αιγίδα τους στις δύο εκθέσεις, αποδεικνύοντας τη βαρύτητα που δίνουν στις συγκεκριμένες διοργανώσεις.
Είναι σημαντική η επιβεβαίωση της αξιοπιστίας τόσο από πλευράς φορέων όσο και από πλευράς επιχειρήσεων στη Detrop και εν γένει στη ΔΕΘ-Helexpo, παρ’ όλες τις προσπάθειες που γίνονται για τον κατακερματισμό της εκθεσιακής αγοράς που σαν αποτέλεσμα έχουν τη σύγχυση και τελικά την απομάκρυνση των εταιρειών από τη συμμετοχή τους σε ελληνικές εκθέσεις με διεθνή εμπορικό προσανατολισμό.
Meat News: Ο τομέας των τροφίμων είναι από τους πλέον εύρωστους στη χώρα μας και αρκετά εξωστρεφής. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που του προσφέρει η συμμετοχή στην έκθεση Detrop;
Ανδρέας Δαρούδης: Με τη συμμετοχή τους στην Detrop και στην Oenos οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να εκθέσουν τα προϊόντα τους σε εμπορικούς επισκέπτες από σημαντικές διεθνείς αγορές, ανοίγοντας διαύλους επικοινωνίας και δρόμους εξωστρέφειας για συμφωνίες και εμπορικές συνεργασίες.
Το δυναμικό αυτό δίδυμο εκθέσεων θα φιλοξενήσει παραγωγούς, βιομηχανίες, χονδρεμπόρους και εισαγωγείς-αντιπροσώπους τροφίμων, ποτών και οίνου, ενώ απευθύνεται αμιγώς σε επαγγελματίες του κλάδου, που θέλουν να ενημερωθούν για τις εξελίξεις, τα καινοτόμα προϊόντα, να ανανεώσουν τις επαφές τους και να αναπτύξουν συνεργασίες με εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στην Detrop του 2015 θα συμμετάσχουν και εταιρείες προϊόντων private-label, ενώ οι παράλληλες δράσεις της έκθεσης είναι πολλές και πλούσιες, με αντικείμενο τα νέα δεδομένα στα τρόφιμα και στα ποτά και τις προοπτικές ανάπτυξης των επιχειρήσεων του κλάδου. Ενδεικτικά σας αναφέρω στο πεδίο των παράλληλων εκδηλώσεων, τον 9ο Διεθνή Διαγωνισμό Μαγειρικής Νότιας Ευρώπης, τον 15ο Διεθνή Διαγωνισμό Οίνου Θεσσαλονίκης και το Πανελλήνιο Συνέδριο με αντικείμενο το κρέας και τα προϊόντα του.
Meat News: Γνωρίζουμε ότι συνήθως η Helexpo οργανώνει ευρύ πρόγραμμα προσκλήσεων αγοραστών από το εξωτερικό. Θα υπάρξει ανάλογη ενέργεια φέτος; Πού στοχεύετε;
Ανδρέας Δαρούδης: Η ΔΕΘ-Helexpo για τις εκθέσεις Detrop και Oenos του 2015 έχει προσκαλέσει και θα φιλοξενήσει στοχευμένους εμπορικούς επισκέπτες (Hosted Buyers), οι οποίοι προέρχονται από όλη την Ευρώπη, την Αμερική, τη Ρωσία και τα Βαλκάνια, δημιουργώντας τις βάσεις για τη μοναδική, απόλυτα εξειδικευμένη Β2Β έκθεση στην Ελλάδα στο χώρο των τροφίμων-ποτών και του οίνου. Οι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες θα συναντηθούν σε προκαθορισμένα ραντεβού μόνο με τους εκθέτες των Detrop και Oenos. Στην 23η Detrop Boutique Show Athens, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα, από τις 14 έως τις 16 Μαρτίου του 2014, οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες πραγματοποίησαν 340 επιχειρηματικά ραντεβού με τους Έλληνες εκθέτες
Έτσι, με τη συμμετοχή τους στις εκθέσεις, οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να εκθέσουν τα προϊόντα τους σε αγοραστές σημαντικών διεθνών αγορών, ανοίγοντας διαύλους επικοινωνίας και δρόμους για συμφωνίες και εμπορικές συνεργασίες. Άλλωστε η διπλή αυτή διοργάνωση αποτελεί το καλύτερο εφαλτήριο για την ανάδειξη της παραγωγής τους και για επαφή με ομολόγους τους από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Meat News: Γνωρίζουμε ότι η φετινή διοργάνωση δίνει ιδιαίτερο βάρος και στον τομέα του κρέατος. Ενισχυτική άλλωστε είναι η κίνηση να συνδιοργανωθεί το Συνέδριο για τον τομέα του κρέατος παράλληλα με την έκθεση. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για το πώς προσεγγίζετε τον τομέα;
Ανδρέας Δαρούδης: Η ΔΕΘ-Helexpo εστιάζει στους πιο δυναμικούς και με προοπτικές ανάπτυξης τομείς της πρωτογενούς παραγωγής και μεταποίησης, όπως είναι αυτός του κρέατος. Στο πλαίσιο της Detrop, όπου το αντικείμενο του κρέατος και των προϊόντων του θα αποτελέσει ιδιαίτερο τμήμα της, θα διεξαχθεί Πανελλήνιο τριήμερο Συνέδριο με σκοπό την ανάδειξη των σύγχρονων μέτρων «από τον στάβλο στο πιάτο» για την επίτευξη της ολοκληρωμένης προσέγγισης με στόχο την ποιότητα, υγιεινή και ασφάλεια του κρέατος και προϊόντων του, την υγεία και ορθή μεταχείριση των ζώων, την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη.
Η θεματολογία του Συνεδρίου περιλαμβάνει ολόκληρη την τροφική αλυσίδα, από την παραγωγή ζωοτροφών, συστήματα σταβλισμού, εξοπλισμούς, γενετική βελτίωση, συμβατική/βιολογική εκτροφή των ζώων, υγειονομική διαχείριση, πρότυπα εκτροφής, ευζωία των ζώων, μεταφορά, σφαγειοτεχνικές εγκαταστάσεις, παραγωγή κρέατος και προϊόντων του, ζωικά υποπροϊόντα, συντήρηση, συσκευασία, επισήμανση, ιχνηλασιμότητα, βιολογικά/παραδοσιακά προϊόντα, διακίνηση, μαζική εστίαση, πώληση, διατροφικές συνήθειες, εκπαίδευση και πρότυπα.
Είναι προφανές πως ο εθνικός εκθεσιακός φορέας έχει εστιάσει σε επιλεγμένους τομείς του κλάδου των τροφίμων, όπως το κρέας, καθώς αποτελούνται από σημαντικές επιχειρήσεις, ενώ καταγράφουν και εξελίξεις, οι οποίες ενδιαφέρουν τους επαγγελματίες.
Meat News: Ο χώρος του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου στη Θεσσαλονίκη έχει συνδεθεί στο παρελθόν με πολύ μεγάλες διοργανώσεις. Ακολούθως οι εκθέσεις αυτές έχασαν μέρος της αίγλη τους, προκαλώντας και αρνητικά σχόλια. Πώς απαντάτε σε τέτοιου είδους επικρίσεις και πώς βλέπετε γενικά να διαμορφώνεται ο εκθεσιακός χάρτης της χώρας;
Ανδρέας Δαρούδης: Η ΔΕΘ-Helexpo αποτελεί σήμερα, παρόλη την κρίση, τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της εγχώριας εκθεσιακής αγοράς. Ο εθνικός εκθεσιακός φορέας μετά την ενοποίηση της ΔΕΘ και της Helexpo έχει εξυγιανθεί, διαθέτει οικονομικά μεγέθη τα οποία αυξάνονται συνεχώς, ενώ διευρύνεται αδιάκοπα και το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων και υπηρεσιών του με καινούργια εκθεσιακά γεγονότα και θεματικά πάρκα.
Σε μία πορεία πολλών δεκαετιών συνεχούς παρουσίας στον εγχώριο και διεθνή εκθεσιακό χάρτη είναι απολύτως φυσιολογικό κάποιες εκθέσεις να εξελίσσονται και κάποιες άλλες να παύουν να υφίστανται, καθώς η ανάπτυξη αυτών των γεγονότων έχει σε κάθε εποχή άμεση συνάφεια με το μετασχηματισμό της οικονομίας, της παραγωγής, της αγοράς και των καταναλωτικών συνηθειών.
Ενδεικτικά σας αναφέρω πως το 2013 η ΔΕΘ-Helexpo πέρασε από ζημιές σε λειτουργική κερδοφορία, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2014 σημειώθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 15,72%, γεγονός που είναι ενδεικτικό της δυναμικής που αναπτύσσεται για τα επόμενα χρόνια.
Αναφορικά με τα νέα προϊόντα της εταιρείας, τα εμπορικά Θεματικά Πάρκα, όπως ο Αστερόκοσμος και το Εργοστάσιο & Μουσείο Σοκολάτας «απογειώνουν» τις προοπτικές της.
Ακόμη, να υπογραμμίσω τις νέες εξειδικευμένες κλαδικές εκθέσεις, που εντάσσονται στο οπλοστάσιο της ΔΕΘ-Helexpo για το 2015, δηλαδή την FRESKON, που στοχεύει να ενισχύσει την ελληνική αγορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών, την MEDPOINT, που είναι η 1η Διεθνής Έκθεση Ιατρικού-Νοσοκομειακού εξοπλισμού και Υπηρεσιών στο HELEXPO-MAROUSSI και την Thessaloniki International Contemporary Art Fair.
Meat News: Η προηγούμενη διοργάνωση της Zootechnia προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον επισκεπτών. Πείτε μας πώς προετοιμάζετε την επόμενη έκθεση και τι στόχους βάζετε;
Ανδρέας Δαρούδης: Η αναπτυξιακή βαρύτητα της εγχώριας πρωτογενούς παραγωγής, η οποία αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας, θα βρει πρόσφορο έδαφος στη διοργάνωση της 9ης Διεθνούς Έκθεσης για την Κτηνοτροφία & Πτηνοτροφία ZOOTECHNIA 2015, η οποία λαμβάνει χώρα από τη ΔΕΘ-Helexpo στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης από τις 29 Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου του 2015.
Η ZOOTECHNIA του 2015 με εφαλτήριο την αυξημένη επισκεψιμότητα της διοργάνωσης του 2013 κατά 66%, αναμένεται να είναι σημαντικά αναβαθμισμένη.
Στα πλεονεκτήματα της έκθεσης περιλαμβάνεται το γεγονός της πληθώρας ξένων επισκεπτών, με δεδομένο πως στη ZOOTECHNIA του 2013 βρέθηκαν επισκέπτες από την Αλβανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Δανία, ΠΓΔΜ, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ρουμανία, Σερβία, Τουρκία, Λίβανο, Μαυροβούνιο, Αυστρία, Φιλανδία, Βέλγιο, Κόσοβο, Ισπανία και Ολλανδία.
Η 9η ZOOTECHNIA θα πλαισιωθεί από το PET FESTIVAL, όπου θα παρουσιαστούν μεταξύ άλλων προϊόντα και υπηρεσίες για τα κατοικίδια ζώα.
Επιπλέον, αυξημένες συμμετοχές θα έχει και το ΣΑΛΟΝΙ ΑΛΟΓΟΥ, όπου όπως και στην προηγούμενη διοργάνωση, το θέαμα θα αποζημιώσει τους επισκέπτες.
Η έκθεση και οι παράλληλες εκδηλώσεις της εστιάζουν πάνω στις προοπτικές της πρωτογενούς παραγωγής και της ανάπτυξης της υπαίθρου, παρουσιάζοντας όλους τους τρόπους επέκτασης των κτηνοτροφικών και πτηνοτροφικών δραστηριοτήτων με σεβασμό στο περιβάλλον και με χρήση της πιο σύγχρονης τεχνολογίας.