Υποχρεωτική αναγραφή της μεθόδου εκτροφής των ζώων ζητούν οι Βρετανοί κτηνίατροι

26 September 2016

Υποχρεωτική αναγραφή της μεθόδου εκτροφής των ζώων ζητούν οι Βρετανοί κτηνίατροι

Για μια υποχρεωτική διαδικασία επισήμανσης των προϊόντων κρέατος και γάλακτος έκανε προ ημερών λόγο η Βρετανική Κτηνιατρική Εταιρία (BVA), που θεωρεί ότι μετά την έξοδο της Βρετανίας από την Ε.Ε., ο τομέας τροφίμων θα έχει το πλεονέκτημα να προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό μια ξεκάθαρη εικόνα της καλής μεταχείρισης των ζώων σε όλη τη χώρα. Με ένα καινούργιο μοντέλο επισήμανσης, αυτό είναι σίγουρο πως θα αποτελέσει ένα μοναδικό πλεονέκτημα πώλησης, φαίνεται να πιστεύουν οι Βρετανοί κτηνίατροι.

Η BVA συντάσσεται με την καμπάνια «Σημασία στην επισήμανση», μια εκστρατεία που αποσκοπεί στην επισήμανση των μεθόδων εκτροφής των ζώων. Κάτι τέτοιο θα επέτρεπε στους καταναλωτές να γνωρίζουν όλη την πορεία ενός ζώου, από την αρχή μέχρι το τέλος.

Για τους κτηνιάτρους, η καλή μεταχείριση των ζώων είναι κορυφαία προτεραιότητα, σχολιάζει ο πρόεδρος της BVA, Σον Γουένσλεϊ.

Ένα βασικό στοιχείο της εκστρατείας «Σημασία στην επισήμανση» είναι ότι η υποχρεωτική αναγραφή της μεθόδου παραγωγής πρέπει να υποστηρίζεται από ισχυρά πρότυπα κι επίσης από επιτόπιες αξιολογήσεις στην κτηνοτροφική εκμετάλλευση, που θα διασφαλίζουν την υψηλή ποιότητα της εκτροφής δίνοντας έτσι σήμα στον καταναλωτή που αισθάνεται πιο σίγουρος για το τι τρώει.

Σημειώνουμε ότι η καμπάνια «Σημασία στην Επισήμανση» υποστηρίζει ότι πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά στο προς πώληση κρέας και στα γαλακτοκομικά προϊόντα η μέθοδος εκτροφής, επειδή:

- Μόνο έτσι δημιουργούνται για τον καταναλωτή οι όροι μιας πραγματικής επιλογής.

- Εξασφαλίζει ότι οι καταναλωτές μπορούν να προσδιορίσουν με ακρίβεια ότι τα προϊόντα προέρχονται από υψηλότερα πρότυπα καλής μεταχείρισης ή από συστήματα εντατικής εκτροφής.

- Περισσότερα από τα τρία τέταρτα των καταναλωτών στην Ε.Ε. υποστηρίζουν την υποχρεωτική επισήμανση.

- Στη Γαλλία, το 92% των καταναλωτών την θέλουν.

- Η υποχρεωτική σήμανση επιτρέπει στους καταναλωτές να είναι πολίτες, με την έννοια ότι όταν υπάρχει ειλικρίνεια από μέρους της αγοράς, τότε ο κάθε απλός άνθρωπος μπορεί να επηρεάσει τις προδιαγραφές του προϊόντος.

- Η επισήμανση δημιουργεί και ένα πεδίο δράσης για τους κτηνοτρόφους, αφού όποιος από αυτούς θέλει να διαφοροποιηθεί, θα μπορεί να το δείξει στον καταναλωτή.

- Η υποχρεωτική σήμανση συμβάλλει στην καλύτερη μεταχείριση των ζώων και βελτιώνει τη ζωή εκατομμυρίων ζώων κάθε χρόνο.

[Πηγή: labellingmatters.org και meatinfo.co.uk]

26 September 2016
Banner
Banner