Ρωσία: Αλλαντοποιίες εναντίον λιανεμπορίου για τις διαρκείς προσφορές

11 January 2017

Ρωσία: Αλλαντοποιίες εναντίον λιανεμπορίου για τις διαρκείς προσφορές

Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις αλλαντικών της Ρωσίας ζητούν από το λιανεμπόριο να περιορίσουν την πολιτική προσφορών, καθώς ψάχνουν τρόπο να σταματήσουν την κατρακύλα που έχουν πάρει εδώ και μία τριετία οι τιμές.

Όπως αναφέρουν φορείς του κρέατος στη Ρωσία, το 38% των επιχειρήσεων που παράγουν λουκάνικα λένε τώρα ότι θα αρνηθούν να συμβάλουν στις προσφορές του λιανεμπορίου, σε μια προσπάθεια για καλύτερη κερδοφορία το 2017. Σήμερα, περίπου 18% των πωλούμενων ποσοτήτων λουκάνικων στη χώρα διατίθενται μέσω προσφορών στα σημεία πώλησης και σχεδόν όλες οι αλυσίδες λιανεμπορίου χρησιμοποιούν τέτοιες τακτικές για να προσελκύσουν πελάτες. Σύμφωνα μάλιστα με αναλυτές της αγοράς, το ποσοστό των προσφορών στην τιμή κυμαίνεται από το 13% έως το 50%. Παράλληλα, έρευνα του Πανρωσικού Ινστιτούτου Ερευνών Κρέατος περιγράφει ως «εξαιρετικά αρνητικές» τις συνέπειες των συνεχών προσφορών αυτών, αν και εκφράζει αμφιβολίες ότι οι επιχειρήσεις που παράγουν λουκάνικα θα καταφέρουν να πιέσουν το λιανεμπόριο να περιορίσει δραστικά τις εκστρατείες προσφορών: «Ο χρόνος θα δείξει αν οι επιχειρήσεις θα βρουν τον τρόπο να περιορίσουν το φαινόμενο. Οι αλυσίδες λιανεμπορίου παραμένουν ο ισχυρός παράγοντας σε αυτό το θέμα. Ταυτόχρονα, το λιανεμπόριο εξυπηρετεί τον καταναλωτή –του οποίου το διαθέσιμο εισόδημα συνεχίζει να μειώνεται– χρησιμοποιώντας το πιο εύκολο και αποδοτικό εργαλείο: τις προσφορές». Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Ρωσικής Στατιστικής Υπηρεσίας, το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών στη χώρα κινήθηκε πτωτικά το 2016, και πλέον κατά μέσο όρο το 40% του εισοδήματος πηγαίνει σε είδη διατροφής (το 10% εξ αυτών σε κρέας).

Το πραγματικό ερώτημα, επομένως, για τις επιχειρήσεις που παράγουν λουκάνικα, είναι η πτωτική πορεία των πωλήσεων. Από τη στιγμή που το διαθέσιμο εισόδημα μειώνεται, οι πωλήσεις τείνουν να ακολουθούν την ίδια πορεία. Συνεπώς, ο δραστικός περιορισμός των προσφορών θα επέφερε χειροτέρευση στα οικονομικά αποτελέσματα των αλυσίδων λιανεμπορίου, στελέχη των οποίων αναφέρουν ότι «μια μικρή μείωση των εκπτώσεων που προσφέρουμε, είναι ενδεχομένως πιθανή. Αποκλείεται όμως να τις σταματήσουμε, αφού κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε περαιτέρω μείωση της ζήτησης και αυτό είναι κάτι που δεν το θέλουν ούτε οι αλυσίδες λιανεμπορίου ούτε και οι αλλαντοποιίες».

11 January 2017
Banner
Banner