Ο γύρος, ισχυρό διεθνές brand name

22 February 2017

Ο γύρος, ισχυρό διεθνές brand name

Story Highlights

  • 25.000 άνθρωποι συνολικά ασχολούνται με τον γύρο, ενώ τα τελευταία χρόνια επενδύθηκαν στον κλάδο περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ

Related Articles

Τεράστιες εξαγωγικές δυνατότητες έχει αποκτήσει ο γύρος, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν τα στελέχη της Μέγας Γύρος στο 1ο Συνέδριο Διαχείρισης Γύρου που διοργάνωσε η γνωστή εταιρεία στις 20/2. Η εταιρεία, που διαθέτει ήδη εργοστάσιο στις ΗΠΑ και ένα δίκτυο πωλήσεων σε πολλές χώρες, προανήγγειλε νέα επενδυτική εταιρεία και κάλεσε τους επαγγελματίες της εστίασης να επενδύσουν, προκειμένου να τοποθετηθούν στο εξωτερικό.

Καλεσμένοι στην εκδήλωση ήταν οι 100 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου των ψητοπωλείων, οι οποίες σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Νίκο Λούστα, απασχολούν συνολικά 5.000 εργαζόμενους. Κεντρική ιδέα των διοργανωτών ήταν η ανάδειξη του παραδοσιακού γύρου και οι μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης των επιχειρήσεων του κλάδου. Στην εκδήλωση παρουσιάσθηκαν μερικά πολύ εντυπωσιακά νούμερα: 25.000 άνθρωποι συνολικά ασχολούνται με τον γύρο, ενώ τα τελευταία χρόνια επενδύθηκαν στον κλάδο περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ. Η Μέγας Γύρος, που αποτελεί τον leader της συγκεκριμένης βιομηχανίας, έχει πραγματοποιήσει περισσότερα από 12 εκατ. ευρώ επενδύσεις στα δέκα χρόνια λειτουργίας της, ενώ οι ενοποιημένες πωλήσεις της την προηγούμενη περίοδο ξεπέρασαν τα 30 εκατ. ευρώ, με το 25% αυτών να αφορούν εξαγωγές.

Μια έρευνα για την υγιεινή του γύρου

Σημαντικό μέρος της εκδήλωσης κατέλαβε η παρουσίαση μιας επιστημονικής έρευνας, την οποία πραγματοποίησε το εργαστήριο Ασφάλειας Τροφίμων και Ποτών της Σχολής Τεχνολογίας Τροφίμων του ΤΕΙ Αθήνας. Η έρευνα που διήρκεσε 12 μήνες αφορούσε τη διαχείριση του γύρου και πραγματοποιήθηκε με δείγματα από την αγορά και από την Μέγας Γύρος, καταγράφοντας τη συμπεριφορά τους κατά την έψηση και την ύπαρξη μικροβιακού φορτίου. Τα αποτελέσματα που παρουσίασε η επίκουρη Καθηγήτρια Δήμητρα Χούχουλα ήταν εντυπωσιακά. Στα δείγματα νωπού γύρου η έρευνα κατέγραψε μόνο 12% ικανοποιητικά αποτελέσματα, ενώ στα δείγματα υπερψυγμένου γύρου το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 78%.

Η λιανική τιμή του γύρου

Μεγάλο ενδιαφέρον είχε η συζήτηση που ακολούθησε με τα στελέχη της εταιρείας να αναλύουν το κόστος ενός τυλιχτού τεμαχίου «πίτα γύρου» και να παροτρύνουν τους επαγγελματίες να τολμήσουν να ανεβάσουν την τιμή πώλησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το κόστος τροφίμου σε ένα σουβλάκι (πίτα γύρος) αγγίζει το 73% για τιμή πώλησης 2,10€, όταν το αποδεκτό κόστος τροφίμου στην εστίαση είναι 33%. Η χαμηλή τιμή πώλησης στο σουβλάκι είναι ένα σοβαρό ζήτημα, σύμφωνα με τον Ν. Λούστα, ο οποίος προέτρεψε τους καταστηματάρχες να τολμήσουν να ανεβάσουν την τιμή για να μπορέσουν να αποκτήσουν υγεία οι επιχειρήσεις τους. Ενδεικτικά οι τιμές πώλησης ενός τεμαχίου στις ΗΠΑ είναι 8,5 δολάρια και στη Γερμανία 4,5 ευρώ. Οι απόψεις του κοινού ήταν διχασμένες και ο προβληματισμός πλούσιος με πολλούς επαγγελματίες να εκφράζουν το φόβο ότι η αγορά δεν αντέχει κάποια αύξηση, αν και όλοι παραδέχονταν ότι μια τόσο χαμηλή τιμή, όσο αυτή που επικρατεί στα περισσότερα σουβλατζίδικα, δεν είναι βιώσιμη.

22 February 2017
Banner