Μ. Βερτούδος: Να επικεντρωθούμε στη συνεχή εκπαίδευση και τη λειτουργία του παρασκευαστηρίου

18 October 2017

Μ. Βερτούδος: Να επικεντρωθούμε στη συνεχή εκπαίδευση και τη λειτουργία του παρασκευαστηρίου

Μετά από μακρόχρονη συμμετοχή ως μέλος της διοίκησης, ο Μιχάλης Βερτούδος πριν λίγους μήνες αναδείχθηκε πρόεδρος στον Σύνδεσμο Κρεοπωλών Ν. Ηρακλείου. Ως σημαντικό καθήκον της νέας διοίκησης θεωρεί τη συσπείρωση των κρεοπωλών στο σωματείο και το σπάσιμο της αδιαφορίας και της αποχής από τις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται. «Ο κλάδος μας θα πρέπει να επικεντρωθεί σε αυτά τα σημαντικά θέματα: τη συνεχή εκπαίδευση και τη λειτουργία του παρασκευαστηρίου», τονίζει στη συνέντευξη που ακολουθεί.

 

Συνέντευξη στον Γιώργο Κατερίνη. Δημοσιεύθηκε στο Meat News, τεύχος 53, Οκτώβριος 2017

Meat Νews: Κύριε Βερτούδο, θα θέλαμε να μας αναφέρετε τα βασικά προβλήματα με τα οποία ασχολείται το σωματείο.
Μιχάλης Βερτούδος: Τα θέματα που μας απασχολούν δεν διαφέρουν πολύ από όσα αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι στην υπόλοιπη χώρα. Ο ανταγωνισμός και η γενικότερη λειτουργία της αγοράς, με δεδομένη τη μειωμένη αγοραστική δυνατότητα που έχουν πλέον οι πελάτες, είναι τα προβλήματα που δυσκολεύουν όλους τους επαγγελματίες και μερικές φορές αποτρέπουν νέους συναδέλφους να μπουν στο επάγγελμα. Αν μπούμε σε ειδικότερα θέματα αλλά εξίσου σημαντικά για εμάς, θα πρέπει ν’ αναφέρουμε τις μεγάλες προμήθειες που ζητούν οι τράπεζες για τις χρεώσεις των μηχανημάτων POS, αλλά και την καθυστέρηση από την πλευρά της Πολιτείας να θεσμοθετήσει τον ακατάσχετο λογαριασμό για τους επαγγελματίες. Για τη δική μας περιοχή, μείζον θέμα είναι και το παρεμπόριο που αυξάνεται κατακόρυφα κυρίως την περίοδο του Πάσχα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των καταναλωτών, καθώς διακινούνται -εκτός κρεοπωλείων- κρέατα αμφιβόλου ποιότητας, χωρίς να ελεγχθούν από τις υγειονομικές αρχές.

Meat Νews: Πώς λειτουργεί ο ανταγωνισμός στην περιοχή σας;
Μιχάλης Βερτούδος: Η Κρήτη, λόγω και της μεγάλης απόστασης από την ηπειρωτική Ελλάδα, έχει ν’ αντιμετωπίσει το επιπλέον κόστος των μεταφορών για τα προϊόντα που δεν μπορεί να καλύψει από την τοπική παραγωγή. Αυτό ισχύει και για το κρέας, αφού οι ποσότητες κυρίως σε χοιρινό και βόειο δεν επαρκούν. Άρα, το παραδοσιακό κρεοπωλείο που θέλει να προμηθεύει τους πελάτες του με ποιοτικά κρέατα αναγκάζεται ν’ αγοράζει ακριβά και ως εκ τούτου η τιμή καταναλωτή είναι υψηλή. Την ίδια ώρα οι μεγάλες αλυσίδες τροφίμων έχουν την ευχέρεια να κάνουν μαζικές αγορές -με ό,τι αυτό σημαίνει- κρατώντας τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος ακόμη και για προϊόντα της τοπικής ζωικής παραγωγής, όπως τα αμνοερίφια.
Σε κάθε περίπτωση, νομίζω ότι τους όρους του ανταγωνισμού τους καθορίζει σε μεγάλο βαθμό ο καταναλωτής. Αν το κριτήριό του είναι να επιλέξει ένα φθηνό κρέας -που είναι λογικό αν αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες- τότε έχει πολλές επιλογές.
Αν, όμως, το κριτήριό του είναι η σταθερή ποιότητα και η εμπιστοσύνη στον επαγγελματία, τότε έχει μόνο μια επιλογή, το παραδοσιακό κρεοπωλείο.

Meat Νews: Πώς βλέπετε το μέλλον του επαγγέλματος, πού εντοπίζεται τα σημεία που πρέπει να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του ο κλάδος;
Μιχάλης Βερτούδος: Νομίζω ότι παρά τον τεράστιο ανταγωνισμό από τις αλυσίδες κρεάτων και κυρίως από τα σούπερ μάρκετ, το επάγγελμά μας έχει μέλλον, αν επενδύσουμε σωστά σε αυτό. Θα πρέπει να εκσυγχρονιστούμε, να εφαρμόζουμε τα πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων, σε όλα τα στάδια διακίνησης που μας αφορούν και να δείχνουμε στον καταναλωτή ότι τον σεβόμαστε και τον προσέχουμε ως μοναδική περίπτωση τον καθένα. Πρέπει ακόμη και να προβλέπουμε τις ανάγκες του, προτείνοντάς του πολλές επιλογές για το καθημερινό του τραπέζι. Είναι σημαντικό για εμάς να διαφοροποιηθούμε από τους απλούς πωλητές κρέατος, αλλά να παραμείνουμε σωστοί επαγγελματίες. Προς αυτή την κατεύθυνση, το παρασκευαστήριο είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για να πάμε παραπέρα. Σ’ αυτό βέβαια πρέπει να βοηθήσει και η Πολιτεία, ολοκληρώνοντας άμεσα τους ελέγχους για τις σχετικές αιτήσεις που έχουν υποβληθεί πολλούς μήνες τώρα και δεν υπάρχει καμία εξέλιξη. Θα έλεγα λοιπόν, ότι ο κλάδος μας θα πρέπει να επικεντρωθεί σε αυτά τα σημαντικά θέματα: τη συνεχή εκπαίδευση και τη λειτουργία του παρασκευαστηρίου.

Meat Νews: Ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι σας σαν νέο Δ.Σ.;
Μιχάλης Βερτούδος: Το νέο Διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Κρεοπωλών Ν. Ηρακλείου απαρτίζεται από παλιά και νέα μέλη, με πολλή όρεξη να προσφέρουν από τον ελάχιστο χρόνο τους για να παραμείνει ένα ζωντανό και δραστήριο επαγγελματικό σωματείο, το οποίο φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Από την προηγούμενη τριετία είχαμε ξεκινήσει την υλοποίηση μιας πολύ σημαντικής δράσης. Ιδρύσαμε Τράπεζα Αίματος για τα μέλη μας και έχουμε προγραμματίσει τις επόμενες αιμοδοσίες, ώστε να υπάρχει επάρκεια αίματος για όλα τα μέλη μας και τις οικογένειές τους, αν χρειαστεί. Επίσης, ολοκληρώνουμε το site του Συνδέσμου μας, ώστε να ενημερώνουμε τους συναδέλφους για όλα τα νέα που αφορούν τον κλάδο μας, αλλά και τους πελάτες μας για το πού μπορούν να βρουν τα παραδοσιακά κρεοπωλεία στην περιοχή τους.
Όπως βλέπετε υπάρχει μια συνέχεια στις δράσεις και της προηγούμενης διοίκησης με επικεφαλής τον Θωμά Φορτετσανάκη, στην οποία μετείχαμε οι περισσότεροι, γεγονός που αποδεικνύει ότι υπάρχει συνεργασία και συναδελφικότητα. Στους κύριους στόχους μας είναι να δημιουργήσουμε στην περιοχή μας Σχολή Κρέατος, καθώς υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από νέους που θέλουν ν’ ακολουθήσουν το επάγγελμά μας. Επίσης, θεωρούμε αναγκαία τη συνεχή εκπαίδευση όλων των επαγγελματιών του κλάδου μας και για το λόγο αυτό θα προτείνουμε στο ΚΕΚ ΓΣΕΒΕΕ να γίνουν σεμινάρια σε πρακτικά, καθημερινά ζητήματα που θα διευκολύνουν τη δουλειά μας.
Κύριο μέλημά μας όμως ως νέα διοίκηση είναι να συσπειρώσουμε τα μέλη μας. Να καταλάβουν οι συνάδελφοι ότι η αδιαφορία και η αποχή από τις πρωτοβουλίες του Συνδέσμου δεν ωφελεί κανέναν. Αντίθετά όταν είμαστε όλοι ενωμένοι μπορούμε να προχωρήσουμε παραπέρα, να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε σημαντικά πράγματα για εμάς τους ίδιους.

18 October 2017
Banner
Banner