Κυρώσεις, ελεγκτικός μηχανισμός, νέες τεχνολογίες, το τρίπτυχο παρεμβάσεων Βορίδη για τις ελληνοποιήσεις
Related Articles
- Αντιδρούν οι κτηνίατροι του Δημοσίου στην πρόταση του περιφερειάρχη Στ. Ελλάδας για εμπλοκή ιδιωτών στους ελέγχους των σφαγείων
- Το Σωματείο Κρεοπωλών Βόλου απαντά στις καταγγελίες για παράνομες ελληνοποιήσεις
- Γενικός γραμματέας Εμπορίου: Ενδελεχείς έλεγχοι για την πάταξη της αισχροκέρδειας – Υψηλά πρόστιμα – Προσοχή στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης
Οργανωμένη και συστηματική δράση για την αντιμετώπιση των παράνομων ελληνοποιήσεων υποσχέθηκε ο νέος υπουργός ΥΠΑΑΤ από το βήμα της Βουλής στη διάρκεια της συζήτησης για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Στην ομιλία του θεώρησε μείζον το θέμα της διαπραγμάτευσης της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, αναφέρθηκε στην ανάγκη μεγέθυνσης της αγροτικής οικονομίας, ενώ προανήγγειλε έναν νέο νόμο για την οργάνωση του κόσμου της αγροτικής ανάπτυξης.
Αναλυτικά, για τα θέματα του χαρτοφυλακίου του ο Μάκης Βορίδης, σημείωσε:
«Τί είπε ο πρωθυπουργός και χθες και τί άκουσα να λέτε ότι δεν αναφέρθηκε καθόλου. Μίλησε στο μείζον. Και ποιό είναι αυτό; Η διαμόρφωση της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό είναι που θα καθορίσει τα επόμενα χρόνια. Και ανέφερε την προτεραιότητα που δίνει στη διαπραγμάτευση σε δύο κατευθύνσεις. Αφενός σε αυτήν της διατήρησης ενός καθεστώτος ενίσχυσης του αγροτικού εισοδήματος – και αυτό πρέπει να συνεχίσει να γίνεται, το υποστηρίζουμε και θα το υποστηρίζουμε – αφετέρου σε αυτήν της δημιουργίας αγροτικής ανάπτυξης που θα σέβεται το περιβάλλον αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες. Αυτό είναι το μέλλον. Και προς τα εκεί θα πάμε. Όμως οι αυξημένες περιβαλλοντικές φιλοδοξίες της ΕΕ στο κομμάτι της αγροτικής ανάπτυξης, τις οποίες συμμεριζόμαστε και υποστηρίζουμε, το λέμε ξεκάθαρα, δεν μπορούν να υπηρετηθούν με μειωμένους προϋπολογισμούς. Απαιτούν τοποθέτηση και δέσμευση ποσών. Άρα λοιπόν αυτό είναι ξεκάθαρο!
Όπως επίσης από τις δεσμεύσεις αυτές – γιατί στην πραγματικότητα μιλάμε για χρηματοδοτικά προγράμματα, για προγράμματα στήριξης που όμως θα συνδέονται με τέτοιους είδους περιβαλλοντικές επιδιώξεις. Από αυτό είναι σαφές ότι πρέπει να εξαιρέσουμε και το λέμε καθαρά, είναι θέση μας πολιτική, τους μικροκαλλιεργητές. Δεν το λέμε λαϊκιστικά. Το λέμε γιατί οι μικροκαλλιεργητές ουσιαστικά καλλιεργούν μόνο το 5% της καλλιεργήσιμης έκτασης και η περιβαλλοντική επίπτωση είναι συγκριτικά μικρή και ταυτόχρονα το διοικητικό βάρος είναι μεγάλο.
Σε αυτή τη διαπραγμάτευση επίσης προσερχόμαστε με βασική θέση την απλοποίηση, την απλούστευση, των διαδικασιών. Αυτή θα εξελιχθεί, έχουμε ήδη μιλήσει σχετικά στο Συμβούλιο Υπουργών και είναι θέσεις που θα αναπτύξουμε περαιτέρω.
Δεύτερο μεγάλο ζήτημα το οποίο συνδέεται με την αγροτική ανάπτυξη. Είναι στόχος μας η μεγέθυνση της αγροτικής οικονομίας. Είναι στόχος μας αυτό το 6% του ΑΕΠ να μεγαλώσει και σε συνδυασμό με την προστιθέμενη αξία η οποία δίδεται στα αγροτικά προϊόντα μέσα από την τυποποίησή τους, τη βιομηχανία τροφίμων, αυτό φτάνει στο 20 – 23% του ΑΕΠ.
Υπάρχουν και άλλα ζητήματα για τα οποία μιλήσαμε. Μιλήσαμε για έναν καινούργιο νόμο ο οποίος θα αφορά την οργάνωση του κόσμου της αγροτικής ανάπτυξης, την οργάνωση ουσιαστικά των παραγωγών. Υπάρχουν δύο ζητήματα.
Το πρώτο είναι η θεσμική τους εκπροσώπηση – ποιός είναι ο συνομιλητής της πολιτείας όταν συζητάμε για θέματα αγροτικής ανάπτυξης, ποιός είναι ο κοινωνικός εταίρος – που μέχρι σήμερα είναι κτισμένο σε μία παθογενή βάση και πρέπει να ξαναδούμε. Και θέλουμε εδώ αξιόπιστο, ισχυρό εταίρο και για να μιλάμε εμείς στην Κυβέρνηση αλλά κυρίως και πρωτίστως για να μπορέσουν να είναι αξιόπιστοι, έγκυροι, ισχυροί συνομιλητές σε επίπεδο ΕΕ.
Το δεύτερο αφορά την ίδια την οργάνωση των παραγωγών σε επίπεδο παραγωγής.
Θα χρειαστούν επενδύσεις. Ποιός θα τις κάνει; Ποιός είναι αυτός ο οποίος έχει σήμερα τον όγκο, την οικονομική δύναμη, την οντότητα προκειμένου να διαχειριστεί αυτές τις επενδύσεις καθώς θα βαδίζουμε προς αυτό το οποίο ονομάζουμε «ευφυή γεωργία», «ευφυή αγροτική ανάπτυξη», στο πλαίσιο και του σεβασμού του περιβάλλοντος. Η οποία χρησιμοποιεί λιγότερο και εξυπνότερα τα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα. Πώς θα προχωράμε σε μια αγροτική ανάπτυξη η οποία σέβεται τη διαχείριση του νερού. Για τις επενδύσεις που απαιτούνται για όλα αυτά χρειαζόμαστε ομάδες παραγωγών. Τί είπαμε και πήραμε εντολή; Ότι θα ξαναδούμε όλο το σύστημα της οργάνωσης παραγωγής και θα φτιάξουμε έναν καινούργιο νόμο προκειμένου να τα διευκολύνουμε όλα αυτά.
Σήμερα ακόμη έχουμε προβλήματα νομικής προσωπικότητας, έχουμε ζητήματα φορολογικά και άλλα που δεν έχουν επιλυθεί.
Το θέμα των παράνομων ελληνοποιήσεων και του μιμητισμού των ελληνικών προϊόντων υπήρξε στόχος διακηρυγμένος της προηγούμενης κυβέρνησης και πολλών προηγούμενων και ακόμη περισσοτέρων υπουργών. Είναι ένα τεράστιο ζήτημα που αφορά το εισόδημα των παραγωγών. Γιατί δεν αντιμετωπίστηκε μέχρι σήμερα; Εντοπίζω ήδη μία σειρά κενών. 1. Πρέπει να δούμε ξανά όλο το κυρωτικό πλαίσιο. Ποινική διαδικασία και ποινές, διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις, άλλες διοικητικές κυρώσεις. 2. Ο ελεγκτικός μηχανισμός έχει θέματα επικαλύψεων, αδράνειας, ενδεχομένως διαφθοράς, Είναι κάτι το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί. 3. Δεν έχουν αξιοποιηθεί νέες τεχνολογίες. Άρα να περιμένετε μια συστηματική και οργανωμένη δράση.
Ένα μήνυμα ξεκάθαρο το οποίο θέλω να στείλω: Σεβόμαστε πάρα πολύ και αγαπάμε την ελληνική βιοτεχνία και βιομηχανία τροφίμων. Είναι κομμάτι του αναπτυξιακού μας σχεδιασμού. Θέλουμε να τη στηρίξουμε αλλά θα υπάρξει αυστηρή τήρηση της νομιμότητας ειδικά στα θέματα αυτά των παρανόμων ελληνοποιήσεων και του μιμητισμού. Να είμαστε όλοι συνεννοημένοι ότι γνωρίζουμε. Κι επειδή γνωρίζουμε θέλω από εδώ να πω ότι θα ζητήσουμε απόλυτη συμμόρφωση. Δεν θα υπάρξει έκπτωση ως προς αυτό. Μεγάλη συζήτηση έχει να κάνει με το ζήτημα των αποζημιώσεων. Ζήσαμε καταστροφές. Οι αγρότες δικαίως ζητούν από τη στιγμή που είναι υποχρεωτικό το σύστημα και έχουν ρυθμιστεί αυτά που απαιτούνται να καταβάλουν – αυτό το 4% - και το καταβάλουν, να λαμβάνουν τις αποζημιώσεις πλήρως και στην ώρα τους. Δεν έχει συμβεί αυτό. Στις προγραμματικές δηλώσεις της προηγούμενης κυβέρνησης μίλαγαν, τότε, για καθυστερήσεις δύο ετών. Οι καθυστερήσεις παραμένουν στα δύο χρόνια, τα οικονομικά στοιχεία όμως του ΕΛΓΑ έχουν επιδεινωθεί. Είναι κάτι που θα αντιμετωπίσουμε όπως έχουμε πάρει εντολή και με τη χρησιμοποίηση της ιδιωτικής ασφάλισης».