H Ε.Ε. χρηματοδοτεί προώθηση αγροτικών προϊόντων

07 November 2025

H Ε.Ε. χρηματοδοτεί προώθηση αγροτικών προϊόντων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να διαθέσει 132 εκατομμύρια ευρώ για την προώθηση ευρωπαϊκών αγροτικών προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, φρούτα, τυριά και κρέας, εντός και εκτός Ευρώπης.

Στόχος είναι να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των παραγωγών και να ανοίξουν νέες αγορές για τα προϊόντα τους.

72 νέα προγράμματα ενέκριναν

Από τις 189 αιτήσεις που κατατέθηκαν φέτος, εγκρίθηκαν 72 νέα προγράμματα:

  • 56 SIMPLE προγράμματα: Υλοποιούνται από φορείς ενός μόνο κράτους-μέλους.
  • 16 MULTI προγράμματα: Συντονίζονται από φορείς πολλών κρατών ή ευρωπαϊκές οργανώσεις.

Τα προγράμματα αφορούν βιολογικά προϊόντα, νωπά φρούτα και λαχανικά, τυριά, κρέας και προϊόντα ΠΟΠ/ΠΓΕ.

Προβολή σε Ευρώπη και κόσμο

Τα SIMPLE προγράμματα χρηματοδοτούνται με 91,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα MULTI με 39 εκατ. ευρώ.
Πάνω από το 50% των SIMPLE δράσεων στοχεύουν αγορές εκτός Ευρώπης. Οι δράσεις MULTI θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2026 και θα καλύψουν 15 κράτη-μέλη.

Η Ελλάδα συμμετέχει και φέτος, επικεντρωμένη σε ελαιόλαδο, φρούτα και ΠΟΠ προϊόντα, αξιοποιώντας την ευκαιρία για διεθνή προβολή.

Επόμενα βήματα και νέες αιτήσεις

Για τα SIMPLE προγράμματα, οι εθνικές αρχές θα υπογράψουν σύντομα συμφωνίες με τους δικαιούχους. Τα MULTI προγράμματα θα ξεκινήσουν με τις υπογραφές της Ευρωπαϊκής Εκτελεστικής Υπηρεσίας Έρευνας έως Δεκέμβριο 2025.
Η νέα πρόσκληση για χρηματοδότηση ανοίγει 22 Ιανουαρίου 2026 και κλείνει 23 Απριλίου 2026. Πληροφορίες και ενημερώσεις θα γίνουν διαθέσιμες μέσα από την πλατφόρμα “Enjoy it’s from Europe”, με ενημερωτικά “Info Days” στις Βρυξέλλες στις 27–28 Ιανουαρίου 2026.

Στόχος: Ανταγωνιστικά και υγιεινά προϊόντα

Τα προγράμματα προώθησης εντάσσονται στο πλαίσιο της ΚΑΠ και του Green Deal, ενώ υποστηρίζουν και το πρόγραμμα “Europe’s Beating Cancer Plan”. Η Ε.Ε. θέλει να ενισχύσει όχι μόνο τις εξαγωγές, αλλά και την ποιότητα και αναγνωρισιμότητα των προϊόντων, δίνοντας στους παραγωγούς τη δυνατότητα να γίνουν πρεσβευτές της περιοχής τους.

Μια ευκαιρία για τους Έλληνες παραγωγούς

Κάθε καμπάνια προώθησης είναι ένα βήμα για τα ελληνικά προϊόντα, από ελαιόλαδο, φρούτα, τυρί και κρασί, να φτάσουν σε νέες αγορές με την υπογραφή της Ε.Ε.. Στο τέλος, η πολιτική αυτή στηρίζει τον ίδιο τον παραγωγό, που κρατά τη γη ζωντανή και τα προϊόντα ποιοτικά.
Πηγή: agrotypos.gr

07 November 2025