EATALY: Μια επιχειρηματική ιδέα με μεγάλη επιτυχία

20 July 2017

EATALY: Μια επιχειρηματική ιδέα με μεγάλη επιτυχία

Το Eataly (όπως λέμε Italy, δηλ. Ιταλία) είναι μια αγορά τροφίμων με πολλά μεγα-καταστήματα ανά τον κόσμο, τα οποία πωλούν κάθε είδος αγροδιατροφικού προϊόντος προερχόμενου από την Ιταλία.

Κείμενο – φωτογραφίες: Χρήστος Πραμαντιώτης

Στο ισόγειο, είδη μαναβικής και άλλα τρόφιμα, συσκευασμένα ή μη. Στον πρώτο όροφο τυριά, αλλαντικά και εστιατόριο για πίτσα και ζυμαρικά. Στον δεύτερο όροφο κάβα, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο και εστιατόριο για πιάτα με κρέας ή ψάρι. Στον τρίτο, χώρος συνεδρίων και σεμιναρίων για θέματα αγροδιατροφικών προϊόντων

Στο ισόγειο, είδη μαναβικής και άλλα τρόφιμα, συσκευασμένα ή μη. Στον πρώτο όροφο τυριά, αλλαντικά και εστιατόριο για πίτσα και ζυμαρικά. Στον δεύτερο όροφο κάβα, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο και εστιατόριο για πιάτα με κρέας ή ψάρι. Στον τρίτο, χώρος συνεδρίων και σεμιναρίων για θέματα αγροδιατροφικών προϊόντων

Στην πραγματικότητα, η ιδέα πίσω από το Eataly είναι πολύ απλή: όλα τα ποιοτικά ιταλικά προϊόντα τροφίμων μέσα στον ίδιο χώρο, στον οποίο μπορείς να φας και να ψωνίσεις.

Είχαμε την ευκαιρία να μας εντυπωσιάσει ο συγκεκριμένος χώρος στο Μιλάνο, αν και δεν θα λέγαμε «όχι» να επισκεφθούμε το Eataly του Τορίνου, της Μπολόνια, αλλά και το Eataly του Σάο Πάολο, του Λος Άντζελες, της Νέας Υόρκης, του Τόκιο, του Ντουμπάι, της Κοπεγχάγης, του Μονάχου. Γιατί όχι και το Eataly της Κωνσταντινούπολης στο κάτω-κάτω. Βλέπετε, το Εataly είναι η χωρίς σύνορα ιταλική γαστρονομία.

Εν πάση περιπτώσει, και το Εataly Μιλάνου δεν ήταν καθόλου αμελητέα ποσότητα. Ένας χώρος 5.000 τ.μ. μοιρασμένων σε 4 ορόφους, με 19 υπο-τμήματα τροφίμων και ποτών, εστιατόρια χωρισμένα σε ορόφους ανάλογα με το προσφερόμενο κυρίως πιάτο, με καφε-μπαρ, με χώρους για διατροφικά σεμινάρια, ένα χώρο συνεδρίων, ακόμη και χώρο για ορχήστρα. Ένας πολυχώρος τροφίμων στην πλατεία 25ης Απριλίου, που από τις 18 Μαρτίου 2014 φιλοξενεί όλες τις ιταλικές γεύσεις και όλους όσους θέλουν να τις δοκιμάσουν, είτε... καθήμενοι, είτε αγοράζοντας από τα ψυγεία και τους πάγκους, είτε από το φούρνο, το ζαχαροπλαστείο, το ιχθυοπωλείο και το κρεοπωλείο του Εataly.

Σήμερα το Eataly αριθμεί 34 τέτοια μεγα-καταστήματα: 5 στις ΗΠΑ, 1 στη Βραζιλία, 3 στην Ιαπωνία, 2 στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, 2 στη Νότια Κορέα, 18 στην Ιταλία, 1 στη Δανία, 1 στη Γερμανία, 1 στην Τουρκία. Το σχέδιο περιλαμβάνει επέκταση μεταξύ άλλων στις Βρυξέλλες, το Χογκ Κονγκ, το Γιοχάνεσμπουργκ, την Πόλη του Μεξικού, τη Μόσχα, το Παρίσι, το Σίδνεϊ.

EATALY3Το εκπληκτικό αυτό άπλωμα δείχνει και το βαθμό επιτυχίας που είχε η ιδέα του Ιταλού επιχειρηματία Όσκαρ Φαρινέτι, ο οποίος το 2007 δημιούργησε το πρώτο Eataly στο Τορίνο. Στη δεκαετία που μεσολάβησε, η αλυσίδα γιγαντώθηκε διά της μεθόδου των συνεργασιών με διάφορα επιχειρηματικά σχήματα για τη δημιουργία του εκάστοτε καταστήματος. Μια δεκαετία κατά την οποία η επιχειρηματική ιδέα θεμελιώθηκε πάνω σε δέκα αρχές, ένα μανιφέστο που ξεκινά από το 0 και τελειώνει στο 9:
0. Έχουμε έρωτα για το φαγητό.
1. Το φαγητό μας ενώνει όλους.
2. Το πάθος μας είναι η δουλειά μας.
3. Το μυστικό για ποιότητα ζωής; Τα ποιοτικά προϊόντα.
4. Το κοινό που στοχεύουμε είναι οποιοσδήποτε.
5. Φάτε. Ψωνίστε. Μάθετε.
6. Εδώ είμαστε όλοι μαζί. Γεωργοί, ψαράδες, κρεοπώλες, αρτοποιοί, τυροπαραγωγοί.
7. Οι τρεις υποσχέσεις μας: επιλέγουμε ποιοτικά τρόφιμα και ποτά, προσφέρουμε τα καλύτερα προϊόντα στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, μοιραζόμαστε μαζί σας τις ιστορίες των ανθρώπων και των τόπων που βρίσκονται πίσω από όλα όσα προσφέρουμε.
8. Την εμπιστοσύνη σας την κερδίζουμε κάθε μέρα.
9. Τελικός σκοπός μας είναι να διατηρήσουμε τον πελάτη μας εφ’ όρου ζωής.

EATALY4

 

 
EATALY5

20 July 2017
Banner