Αποζημίωση επαγγελματία, αλλά… 14 χρόνια μετά

28 June 2016

Αποζημίωση επαγγελματία, αλλά… 14 χρόνια μετά

Related Articles

Είναι βέβαιο ότι όποιος πολίτης είχε μια οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή με το ελληνικό κράτος, έχει βγάλει το συμπέρασμα ότι δεν μπορεί να του έχει καμία εμπιστοσύνη. Κι αυτό ισχύει είτε για τα πιο σοβαρά θέματα (όπου αποδεδειγμένα το ελληνικό κράτος αλλάζει αυθαίρετα και όποτε θέλει τους κανόνες των σχέσεων με τους… υποτελείς του) είτε και για τα πιο απλά όπως η επιστροφή φόρου ή η επιστροφή ιατρικής φύσεως δαπανών στον ασφαλισμένο που έπεσε στις δαγκάνες της (παρ’ ολίγον) δημόσιας Υγείας. Η εμπιστοσύνη του πολίτη απέναντι στη… σεβαστή Διοίκηση είναι είδος υπό εξαφάνιση. Και δικαίως.

Αυτές τις μέρες εκδόθηκε από τον Συνήγορο του Πολίτη ανακοίνωση για την υπόθεση επαγγελματία που είχε υποστεί ζημιές λόγω φυσικής καταστροφής και ο οποίος πήρε την αποζημίωση που του είχε επιδικαστεί, 14 χρόνια μετά την καταστροφή και 12 χρόνια μετά την πρωτόδικη δικαστική απόφαση που τον δικαίωνε…

Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αρχής Συνήγορος του Πολίτη,

«Πολίτης προσέφυγε στον Συνήγορο, ζητώντας να του καταβληθεί το ποσό της αποζημίωσης, το οποίο του είχε επιδικαστεί, λόγω των ζημιών που είχε υποστεί η επιχείρησή του από φυσική καταστροφή πριν από δεκατέσσερα χρόνια.

Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2002, επιχειρήσεις στην περιοχή του Νέου Φαλήρου καταστράφηκαν ολοσχερώς λόγω υπερχείλισης του ποταμού Κηφισού. Αρχικά, οι επιχειρήσεις αυτές αποζημιώθηκαν με ένα χαμηλό ποσοστό της εκτιμηθείσας ζημίας, προκειμένου οι επαγγελματίες να αντιμετωπίσουν τις άμεσες ανάγκες τους. Λόγω της παρέλευσης χρόνου, χωρίς να καταβληθεί το υπόλοιπο ποσό της αποζημίωσης, οι επαγγελματίες της περιοχής κατέφυγαν δικαστικώς και δικαιώθηκαν με αποφάσεις, οι οποίες κατέστησαν αμετάκλητες το έτος 2014.

Ο Συνήγορος διαπίστωσε σημαντική κωλυσιεργία από την πλευρά της διοίκησης στην καταβολή των ποσών, ενώ και οι αλλαγές στις αρμοδιότητες των εμπλεκόμενων υπηρεσιών επιβράδυναν κατά πολύ τη σχετική διαδικασία. Απευθύνθηκε στις οικονομικές υπηρεσίες, αλλά και στην πολιτική ηγεσία, της γενικής γραμματείας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ζητώντας την εκτέλεση των δικαστικών αποφάσεων και την καταβολή της επιδικασθείσας αποζημίωσης.

Κατόπιν της παρέμβασης του Συνηγόρου του Πολίτη, οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ολοκλήρωσαν τη σχετική διαδικασία, με τη διαβίβαση των σχετικών δικαιολογητικών προς την υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου. Τον Απρίλιο 2016, δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την πρωτόδικη δικαστική απόφαση που τον δικαίωνε, ο δικαιούχος εισέπραξε το ποσό που του είχε επιδικαστεί».

28 June 2016
Banner
Banner