Πάνω από 300 δομές με αγροτικούς συμβούλους υπόσχεται η κυβέρνηση
Related Articles
Τις βασικές παρεμβάσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής αγροτικής οικονομίας, παρουσίασε κατά την εναρκτήρια ομιλία του στο 2ο Αγροτικό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, ο υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου.
Ο κ. Αποστόλου επισήμανε μεταξύ άλλων τη σημασία της πρότασης που κατέθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πρόσφατο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας για νέο ορισμό στην έννοια του βοσκοτόπου, που θα περιλαμβάνει πλέον πέραν της ποώδους βλάστησης και τη θαμνώδη ξυλώδη βλάστηση. Αυτό σημαίνει με τα σημερινά δεδομένα επιπλέον 8 εκατ. στρ. επιλέξιμους βοσκοτόπους για τη χώρα μας, τόνισε ο κ. Αποστόλου, χαρακτηρίζοντας την αλλαγή αυτή «μια μεγάλη παρέμβαση στην αιγοπροβατοτροφία, τόσο στο κόστος παραγωγής της, όσο και στη σωστή και χωρίς πρόστιμα διαχείριση των κοινοτικών της πόρων».
Στη συνέχεια ο κ. Αποστόλου αναφέρθηκε στο μεγάλο ζήτημα της ρευστότητας και έκανε λόγο για την κάρτα του αγρότη, «που βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από το τραπεζικό σύστημα». Μίλησε ακόμη για το εργόσημο, που «διευκολύνει τους αγρότες να δίνουν νόμιμα αμοιβή και ασφάλιση στους αλλοδαπούς εργάτες γης που δουλεύουν ήδη με μαύρη εργασία, με όλες τις θετικές συνέπειες που έχει κάτι τέτοιο, τόσο για τους αγρότες όσο και για τους μετανάστες». Αναφέρθηκε επιπλέον στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την λειτουργία των συνεταιρισμών, σημειώνοντας: «Δυστυχώς η συντριπτική πλειοψηφία των συνεταιρισμών που παραλάβαμε, είναι βεβαρυμμένοι με χρέη δισεκατομμυρίων και έχουν καταστεί κοινωνικά ανυπόληπτοι. Όλα αυτά καθιστούν αναποτελεσματική την συμβολή τους στην επίτευξη των παραπάνω στόχων. Επειδή όμως τους συνεταιρισμούς τους χρειάζονται οι αγρότες, δεν θα επιτρέψουμε να κυριαρχήσουν στο χώρο άλλες σκοπιμότητες. Σε λίγες μέρες μετά από αξιολόγηση θα παραμείνουν στο Μητρώο μόνο οι συνεταιρισμοί που πληρούν τα κριτήρια του νόμου. Η πορεία των εκκαθαρίσεων, η αξιοποίηση των παραγωγικών μονάδων τους και η εκμετάλλευσή τους από συνεταιρισμούς και οργανώσεις παραγωγών που θα διαθέτουν παραγωγική δυναμικότητα, γνώση του αντικειμένου και της αγοράς είναι ένα σοβαρό θέμα που μας απασχολεί. Οι παραγωγικές μονάδες των συνεταιρισμών δεν πρέπει και δεν θα αφήσουμε να απαξιωθούν ή λεηλατηθούν».
Μίλησε ακόμη για τις πληρωμές αγροτικών προϊόντων, επισημαίνοντας ότι: «έχουμε φτάσει στο σημείο, προϊόντα που έχουν ημερομηνία λήξης ολίγων ημερών να πληρώνονται στους παραγωγούς με επιταγές 8 και 10 μηνών, ακόμα και με ανοιχτές ημερομηνίες. Έχει γίνει έτσι ο αγρότης - και ο αγροτικός χώρος εν γένει -, ο κυριότερος πιστωτής του εμπορίου, τη στιγμή που αντιμετωπίζει ο ίδιος μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας. Όλη αυτή η στρέβλωση στηρίζεται σε ένα «παραθυράκι» της νομοθεσίας που εξουδετέρωνε, στην πράξη, τη σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δε θα επιτρέπεται πλέον η πληρωμή των νωπών και ευπαθών αγροτικών προϊόντων σε χρόνους πέραν των 60 ημερών, ανάλογα με το προϊόν, σύμφωνα και με όσα ισχύουν και εφαρμόζονται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ελληνοποιήσεις
Παρεμβάσεις γίνονται και θα γίνουν, υπογράμμισε ο κ. Αποστόλου, «για τη στήριξη των αγροτικών προϊόντων μας που πιέζονται από τις Ελληνοποιήσεις. Δώσαμε σε δημόσια διαβούλευση τη νομοθετική μας πρόταση σταθμό για το χώρο της κτηνοτροφίας, για την υποχρεωτική επισήμανση προέλευσης για το γάλα, τόσο στις συσκευασίες γάλακτος, όσο και στα γαλακτοκομικά προϊόντα. Ανάλογη ρύθμιση επεξεργαζόμαστε και για τα προϊόντα κρέατος, για τα οποία η επισήμανση προέλευσης, παρότι υπάρχει αντίστοιχη υποχρέωση δεν φτάνει μέχρι το καταναλωτή».
Δωρεάν συμβουλές
Ο υπουργός ΥΠΑΑΤ κατέληξε μιλώντας για τους αγροτικούς συμβούλους: «Επαναφέρουμε με τον θεσμό των αγροτικών συμβούλων τον γεωτεχνικό, τον γεωπόνο και τον κτηνίατρο, στο χωράφι και στο στάβλο. Στόχος μας είναι όχι μόνο η προσφορά δωρεάν συμβουλών, που σήμερα γίνονται από τους προμηθευτές των εφοδίων τους, με ότι αυτό συμβαίνει αλλά και η προώθηση αειφόρων και καινοτόμων δράσεων. Θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 300 δομές σε όλη τη χώρα και θα απασχοληθούν πάνω από 1000 γεωτεχνικοί.
Η χώρα μας αποτελεί από μόνη της brand name και αυτό το έχουν κτίσει η ταυτότητα του τόπου και οι άνθρωποι της ελληνικής υπαίθρου. Η καθαρότητα και η θρεπτική αξία των προϊόντων της ελληνικής γης είναι τα μεγάλα πλεονεκτήματα τους, με τα οποία μπορούν να ανταγωνισθούν στα ίσια τις καλλιέργειες και παραγωγές μεγάλης κλίμακας αλλά αμφίβολης ποιότητας».