Οι τιμές στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι

23 December 2024

Οι τιμές στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Related Articles

Οι τιμές στο «καλάθι των Χριστουγέννων» φέτος παρουσιάζουν σταθεροποίηση ή και μείωση σε βασικά προϊόντα, ενώ οι καταναλωτές συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις από τις συσσωρευμένες αυξήσεις προηγούμενων ετών.

Σύμφωνα με τον Απόστολο Πεταλά, γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, τα προϊόντα όπως το αρνί, το κατσίκι, η γαλοπούλα και το τσουρέκι έχουν τιμές μειωμένες από 3% έως 8% σε σύγκριση με το 2023. Ωστόσο, τα σοκολατοειδή αποτελούν εξαίρεση, καθώς η διεθνής τιμή του κακάο σχεδόν διπλασιάστηκε. Παρά τις αυξήσεις αυτές, καταβάλλονται προσπάθειες οι ανατιμήσεις να περιοριστούν στο 15%.

Η μείωση των τιμών επεκτείνεται και σε προϊόντα όπως τα απορρυπαντικά, τα είδη προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού, με πολλές εταιρείες να μειώνουν τις τιμές για να παραμείνουν ανταγωνιστικές απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Πληθωρισμός τροφίμων σε πτωτική πορεία

Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα παρουσιάζει τάση αποκλιμάκωσης, με τον Νοέμβριο του 2024 να καταγράφει αύξηση μόλις 0,8% στην Ελλάδα, έναντι 2,4% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη. Μάλιστα, στα σούπερ μάρκετ η μεταβολή ήταν αρνητική, φτάνοντας το -0,7%, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.

Παρά τα θετικά αυτά στοιχεία, όπως ανέφερε ο κ. Πεταλάς, η αποκλιμάκωση δεν έχει ακόμα σημαντική επίδραση στα οικονομικά των καταναλωτών, καθώς η διαφορά στις δαπάνες παραμένει μικρή.

Αυξήσεις σε επιλεγμένα προϊόντα

Αντίθετα, αυξήσεις καταγράφονται σε προϊόντα όπως τα ψάρια, τα σοκολατοειδή, τα ορεκτικά και οι χυμοί, ενώ οι τιμές στα κρέατα παραμένουν σταθερές σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γεωργιάδη, εκπρόσωπο του Νέου ΙΝΚΑ, οι αυξήσεις αυτές, αν και συγκρατημένες, εξακολουθούν να προκαλούν δυσαρέσκεια στους καταναλωτές.

Ειδικές προσφορές και πρωτοβουλίες

Περισσότεροι από 700 κωδικοί προϊόντων φέρουν μειωμένες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ η πρωτοβουλία αυτή αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το τέλος Ιανουαρίου. Παράλληλα, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσφέρουν ειδικές εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, προσφέροντας εναλλακτικές επιλογές στους καταναλωτές.

Προκλήσεις για το μέλλον

Παρά τα ενθαρρυντικά στοιχεία, η ακρίβεια παραμένει πρόκληση, ιδιαίτερα αν σημειωθούν νέες ανατιμήσεις το 2025. Ο κ. Γεωργιάδης επεσήμανε ότι, παρόλο που οι φετινές αυξήσεις είναι μικρότερες από τις αντίστοιχες του 2023, οι καταναλωτές συνεχίζουν να αισθάνονται την πίεση των προηγούμενων ετών.
Πηγή: ertnews.gr

23 December 2024