Η νέα τάση των κιτ γευμάτων κερδίζει έδαφος
Related Articles
Τα προμαγειρεμένα φαγητά υπάρχουν πολλά χρόνια τώρα στη ζωή μας, προσφέροντας ποικιλία και ευκολία στους καθημερινούς ρυθμούς ενός εργαζόμενου ατόμου. Η τελευταία τάση, όμως, είναι τα πακέτα γευμάτων ή αλλιώς κιτ που παραδίδονται έτοιμα προς κατανάλωση, προσθέτοντας και τον παράγοντα οικονομία -χρόνου, μαγειρέματος- σε μια απαιτητική μέρα.
Συγκεκριμένα, το κιτ γευμάτων είναι μια συνδρομητική υπηρεσία παροχής τροφίμων από μια εταιρεία, η οποία στέλνει σε πελάτες τις μερίδες από προμαγειρεμένο φαγητό ή συστατικά τροφίμων για να παρασκευάσουν μόνοι τους ένα σπιτικό γεύμα, αλλά δεν είναι το ίδιο με μια συσκευασία με μαγειρεμένο φαγητό, παρασκευασμένο σε μια κουζίνα, εργοστάσιο ή catering.
Το επιχειρηματικό μοντέλο των κιτ ξεκίνησε από τη Σουηδία, με άλλους να αποδίδουν την απαρχή του σε διαφορετικές εταιρείες, είτε από την μάρκα Kicki Theander (ευτυχία κατά το δείπνο) το 2007 ή την Linas Matkasse , που κυκλοφόρησε το 2008 από τα αδέρφια Niklas Aronsson και Lina Gebäck. Αργότερα, εξαπλώθηκε και στην υπόλοιπη Ευρώπη και σταδιακά τις ΗΠΑ, όπου ως το 2012 υπήρχαν 3 διαφορετικές εταιρείες στον τομέα.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο Supermarket News, η ζήτηση για τα κιτ γευμάτων κλιμακώθηκε κατά την πανδημία, ενώ πρόσφατα στοιχεία από την Statista δείχνουν ότι η αγορά τους στις ΗΠΑ θα ξεπεράσει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2024. Ιδιαίτερα με την τάση των millennials και GenZers να θέλουν να μειώσουν το άγχος στη ζωή τους, μελέτες επιβεβαιώνουν πως οι κορυφαίοι αγοραστές των κιτ είναι οι καταναλωτές ηλικίας 18-34 ετών.
Γιατί, όμως τα προτιμούν; Η Whitney Atkins, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ για την International Dairy Deli Bakery Association, αναφέρει ως βασικό λόγο την εξατομίκευση στις επιλογές φαγητού, αφού προστίθενται ολοένα και περισσότερες επιλογές για ειδικές δίαιτες (vegan, keto), συνιστώντας παράλληλα μια οικονομική, αλλά πιο υγιεινή επιλογή από τα γεύματα που πωλούνται στα fast food ή στα κυλικεία εργασίας.
Για πολλούς καταναλωτές, ο όρος «κιτ γευμάτων» υποδηλώνει την παράδοση φαγητού με συνδρομή, όπου μια εταιρεία στέλνει στους πελάτες υλικά και συνταγές για να ετοιμάσουν γεύματα στο σπίτι, κατανεμημένα στις αντίστοιχες ποσότητες. Αλλά πολλά σουπερμάρκετ, εκτός από κατοίκον διανομή, προσφέρουν τέτοια γεύματα και στα καταστήματά τους, όπως για παράδειγμα η Blue Apron στις ΗΠΑ και χωρίς να χρειάζεται μηνιαία συνδρομή.
Πολλοί παραγωγοί τροφίμων, ενόψει αυτής της αυξανόμενης δημοτικότητας των κιτ οραματίζονται σταδιακά συνεργασίες με εμπόρους λιανικής για κιτ γευμάτων πιο εξελιγμένα, αλλά και με καλύτερο μάρκετινγκ.
Πώς συνδέεται το μάρκετινγκ με τα κιτ; Εξαιτίας του γεγονότος ότι είναι μια νεοαφιχθείσα επιλογή στο τρόφιμο, πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν ως επιλογή. Οπότε μια καλή και μελετημένη διαφημιστική στρατηγική διαφήμισης, όπως για παράδειγμα στα social media ή με εκπτωτικά κουπόνια θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις τους, λέει η Christine Andrews της NSF στο Supermarket News.
Πηγή: cibum.gr