Αγγλία: Ακριβότερο το χριστουγεννιάτικο τραπέζι – καλπάζει ο πληθωρισμός

08 December 2022

Αγγλία: Ακριβότερο το χριστουγεννιάτικο τραπέζι – καλπάζει ο πληθωρισμός

Παρά τη μικρή πτώση του πληθωρισμού των τιμών των τροφίμων για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, ο πληθωρισμός παραμένει ακόμα σε υψηλά ρεκόρ.

Ο Fraser McKevitt, επικεφαλής του τμήματος λιανικής και καταναλωτικής πληροφόρησης της Kantar*, μιλώντας αγοραστική κίνηση κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων εξήγησε: «Ο πληθωρισμός των ειδών παντοπωλείου έχει ακόμη πολύ δρόμο να μειωθεί και με βάση το τρέχον επιτόκιο, οι αγοραστές θα πρέπει να ξοδέψουν επιπλέον £60  τον Δεκέμβριο για να αγοράσουν τα ίδια είδη με τον προηγούμενο έτος. Το κόστος ενός παραδοσιακού χριστουγεννιάτικου δείπνου για τέσσερις έφτασε τις 31 λίρες το 2022, ένα παράδειγμα του πόσο επηρεάζουν οι αυξανόμενες τιμές τους ανθρώπους στην καθημερινή τους ζωή».

Η Kantar ανακοίνωσε ότι οι αγοραστές προκειμένου να μετριάσουν το αυξανόμενο κόστος προτιμούν τις ιδιωτικές ετικέτες, η κατανάλωση των οποίων αυξάνεται με γρήγορο ρυθμό, της τάξης 11,7% από έτος σε έτος.

Ο McKevitt είπε: «Οι σειρές ιδιωτικών ετικετών με τη φθηνότερη αξία έχουν αυξηθεί κατά 46,3%, αλλά αυτή την εποχή του χρόνου, τα Χριστούγεννα, ο κόσμος θέλει να ψωνίσει και κάτι παραπάνω, πιο ακριβό. Οι πωλήσεις ίδιας ετικέτας Premium αυξήθηκαν κατά 6,1%, φτάνοντας στα £461 εκατομμύρια τον Νοέμβριο».

Μια σειρά διαρκών εκπτώσεων συνεχίστηκε τις τελευταίες 12 εβδομάδες με την Aldi και τη Lidl να ανοίγουν νέα καταστήματα σε ολόκληρη τη Βρετανία. Οι πωλήσεις της Lidl σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά 22%, ωθώντας το μερίδιο αγοράς της στο ρεκόρ 7,4%. Επιπλέον 1,5 εκατομμύρια νοικοκυριά αγόρασαν με την Aldi σε σύγκριση με το 2021, καθώς αύξησε τις πωλήσεις της κατά 24,4% διεκδικώντας το 9,3% της αγοράς.

Οι καταναλωτές εγκαταλείπουν τις εποχικές αγορές τους αργότερα φέτος, καθώς προσπαθούν να διαχειριστούν τους προϋπολογισμούς ενόψει της ημέρας των Χριστουγέννων. Ο McKevitt εξήγησε: «Οι κιμαδόπιτες, χριστουγεννιάτικες πουτίγκες και χριστουγεννιάτικα είδη ζαχαροπλαστικής αυξήθηκαν κατά 2% περισσότερο από πέρυσι, αλλά αυτή η άνοδος μπορεί σε μεγάλο βαθμό να οφείλεται σε υψηλότερες τιμές. Αν κοιτάξουμε τον αριθμό των ανθρώπων που αγοράζουν αυτά τα είδη και τον συνολικό αριθμό των αγορών που πραγματοποιήθηκαν, τότε οι πωλήσεις μειώνονται στην πραγματικότητα το 2021».

Αύξηση στις αγορές ειδών παντοπωλείου

Παρά τις αλλαγές στη συμπεριφορά των πελατών, οι πωλήσεις ειδών παντοπωλείου για το σπίτι αυξήθηκαν κατά 5,9% σε ετήσια βάση τις 12 εβδομάδες έως τις 27 Νοεμβρίου 2022, το ταχύτερο επίπεδο ανάπτυξης από τον Μάρτιο του 2021.

Ο συνδυασμός πληθωρισμού και εορταστικών δαπανών σημαίνει ότι ο επόμενος μήνας θα είναι ο μεγαλύτερος από ποτέ σε πωλήσεις ειδών παντοπωλείου. Ο Fraser McKevitt αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο θέμα: «Ο Δεκέμβριος φαίνεται να είναι ένας μήνας-ρεκόρ, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν το όριο των 12 δισεκατομμυρίων λιρών για πρώτη φορά. Περιμένουμε την Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου, να είναι η πιο πολυσύχναστη μέρα για προ-χριστουγεννιάτικες αγορές».

*Kantar Group: Είναι εταιρεία ανάλυσης δεδομένων και συμβούλων, με έδρα το Λονδίνο.

Πηγή: thenationalnews-com

08 December 2022
Banner