Σύμφωνα με έρευνα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), το 93% των επιχειρήσεων-μελών του έχουν σοβαρές δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού. Η μελέτη, που διενεργήθηκε από την Palmos Analysis, καλύπτει 180 επιχειρήσεις και παρουσιάστηκε στην 88η ΔΕΘ.
Οι βασικοί λόγοι για τις δυσκολίες αυτές είναι η έλλειψη απαραίτητων δεξιοτήτων (70%), το χαμηλό ενδιαφέρον των υποψηφίων (59%), η έλλειψη προϋπηρεσίας (28%) και τα ανεπαρκή τυπικά προσόντα (16%).
Απαραίτητες δεξιότητες
Οι επιχειρήσεις δίνουν προτεραιότητα σε ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες (67%), ικανότητα συνεργασίας (62%), κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων (50%), ευελιξία (49%) και οργανωτικότητα (41%). Σημαντικά τυπικά προσόντα, όπως η γνώση αγγλικών και ψηφιακές δεξιότητες, είναι λιγότερο απαιτούμενα.
Αναζήτηση προσωπικού
Περίπου το 52% των επιχειρήσεων αναζητούν προσωπικό, με μεγαλύτερα ποσοστά στη βιομηχανία (69%) και χαμηλότερα στο εμπόριο (46%). Οι κύριοι λόγοι για την αναζήτηση είναι η αύξηση παραγωγής και πωλήσεων (47%), οι αποχωρήσεις ή συνταξιοδοτήσεις (37%), η έναρξη νέων δραστηριοτήτων (29%) και η ανάγκη για εξειδίκευση (22%).
Κανάλια αναζήτησης
Οι αγγελίες μέσω διαδικτύου ή Τύπου είναι η πιο δημοφιλής μέθοδος αναζήτησης προσωπικού (60%), ακολουθούμενη από συστάσεις (58%) και πρακτική άσκηση (34%). Οι βιομηχανίες προτιμούν τις εταιρείες εύρεσης προσωπικού (23%) σε σχέση με άλλους κλάδους.
Ικανοποίηση και κατάρτιση
Το 70% των επιχειρήσεων είναι ικανοποιημένες με τις δεξιότητες του προσωπικού τους. Περίπου το 67% θεωρούν απαραίτητα προγράμματα κατάρτισης, αλλά περισσότερες από τις μισές δεν έχουν εφαρμόσει τέτοια προγράμματα την τελευταία τριετία. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις εφαρμόζουν περισσότερα προγράμματα κατάρτισης από τις μικρότερες.
Τηλεργασία
Το 57% των επιχειρήσεων δεν εφαρμόζουν τηλεργασία. Από αυτές, το 19% την χρησιμοποιεί σε έκτακτες περιπτώσεις, το 16% περιστασιακά και το 4% σε μερικές θέσεις. Το 55% θεωρεί την τηλεργασία λιγότερο αποδοτική από την φυσική παρουσία.
Η πλειονότητα των επιχειρήσεων θεωρεί τον σεβασμό σημαντικό για την επιχείρηση (84%), τους πελάτες (88%) και τις ικανότητες αντιμετώπισης πελατών (71%).
Πηγή: naftemporiki.gr
Related Articles
Σύμφωνα με έρευνα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), το 93% των επιχειρήσεων-μελών του έχουν σοβαρές δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού. Η μελέτη, που διενεργήθηκε από την Palmos Analysis, καλύπτει 180 επιχειρήσεις και παρουσιάστηκε στην 88η ΔΕΘ.
Οι βασικοί λόγοι για τις δυσκολίες αυτές είναι η έλλειψη απαραίτητων δεξιοτήτων (70%), το χαμηλό ενδιαφέρον των υποψηφίων (59%), η έλλειψη προϋπηρεσίας (28%) και τα ανεπαρκή τυπικά προσόντα (16%).
Απαραίτητες δεξιότητες
Οι επιχειρήσεις δίνουν προτεραιότητα σε ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες (67%), ικανότητα συνεργασίας (62%), κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων (50%), ευελιξία (49%) και οργανωτικότητα (41%). Σημαντικά τυπικά προσόντα, όπως η γνώση αγγλικών και ψηφιακές δεξιότητες, είναι λιγότερο απαιτούμενα.
Αναζήτηση προσωπικού
Περίπου το 52% των επιχειρήσεων αναζητούν προσωπικό, με μεγαλύτερα ποσοστά στη βιομηχανία (69%) και χαμηλότερα στο εμπόριο (46%). Οι κύριοι λόγοι για την αναζήτηση είναι η αύξηση παραγωγής και πωλήσεων (47%), οι αποχωρήσεις ή συνταξιοδοτήσεις (37%), η έναρξη νέων δραστηριοτήτων (29%) και η ανάγκη για εξειδίκευση (22%).
Κανάλια αναζήτησης
Οι αγγελίες μέσω διαδικτύου ή Τύπου είναι η πιο δημοφιλής μέθοδος αναζήτησης προσωπικού (60%), ακολουθούμενη από συστάσεις (58%) και πρακτική άσκηση (34%). Οι βιομηχανίες προτιμούν τις εταιρείες εύρεσης προσωπικού (23%) σε σχέση με άλλους κλάδους.
Ικανοποίηση και κατάρτιση
Το 70% των επιχειρήσεων είναι ικανοποιημένες με τις δεξιότητες του προσωπικού τους. Περίπου το 67% θεωρούν απαραίτητα προγράμματα κατάρτισης, αλλά περισσότερες από τις μισές δεν έχουν εφαρμόσει τέτοια προγράμματα την τελευταία τριετία. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις εφαρμόζουν περισσότερα προγράμματα κατάρτισης από τις μικρότερες.
Τηλεργασία
Το 57% των επιχειρήσεων δεν εφαρμόζουν τηλεργασία. Από αυτές, το 19% την χρησιμοποιεί σε έκτακτες περιπτώσεις, το 16% περιστασιακά και το 4% σε μερικές θέσεις. Το 55% θεωρεί την τηλεργασία λιγότερο αποδοτική από την φυσική παρουσία.
Η πλειονότητα των επιχειρήσεων θεωρεί τον σεβασμό σημαντικό για την επιχείρηση (84%), τους πελάτες (88%) και τις ικανότητες αντιμετώπισης πελατών (71%).
Πηγή: naftemporiki.gr