Η τεχνητή νοημοσύνη ήρθε για να μείνει στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών
Related Articles
- Ο ΕΦΕΤ συμμετέχει για τρίτη χρονιά στην εκστρατεία της ΕFSA «Safe2Eat» 2024 για την ασφάλεια των τροφίμων
- Επικαιροποίηση των κριτηρίων ασφαλείας για την Listeria monocytogenes στα έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα
- Νέα ενεργή μεμβράνη συσκευασίας από Έλληνες επιστήμονες που παρατείνει τη διάρκεια ζωής του χοιρινού κρέατος
Πολύς λόγος για την τεχνητή νοημοσύνη αλλά και ανησυχία ταυτόχρονα μια που το άγνωστο πάντα προκαλεί φόβο. Οι δυνατότητές της είναι πολλές, ασυζητητί και οι βιομηχανίες σε ολόκληρο τον κόσμο βρίσκουν τις ανάλογες εφαρμογές που θα απογειώσουν την απόδοσή τους.
Προβλέψεις της έκθεσης AI In Food And Beverages Market, που αφορά στις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα τροφίμων και ποτών από την ερευνητική εταιρεία The Business Research Company, η τεχνολογία αυτή θα αποκτήσει αγοραία αξία των 25,56 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2027.
Αυτό αντιπροσωπεύει ένα CAGR 43,9% από τώρα έως το 2027, σύμφωνα με την έκθεση, αποτελέσματα της οποίας παρατίθενται στο European Supermarket Magazine, ενώ μόνο για τα τρόφιμα και τα ποτά φέτος η ΑΙ αναμένεται να ανέλθει σε 5,96 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος.
Πώς, όμως, μια τεχνολογική δυνατότητα που ώς τώρα έχει αποκτήσει εξοικείωση στα μάτια των καταναλωτών με τη μορφή του Chat GPT, κυρίως, μπορεί να διανθίσει τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών;
Αρχικά, σύμφωνα και με ευρήματα τις έκθεσης, ένας βασικός παράγοντας στον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο είναι με το να ενδυναμώσει νεοσύστατες επιχειρήσεις στον κλάδο, εισάγοντας νέες, καινοτόμες λύσεις στην επεξεργασία, ενισχύοντας τα συστήματα παράδοσης τροφίμων και αντιμετωπίζοντας ζητήματα food waste. Όλα τα παραπάνω συνιστούν προβλήματα που πολλές παλαιότερες και σύγχρονες επιχειρήσεις δεν κατάφεραν να λύσουν.
Η διαχείριση των απορριμμάτων τροφίμων, οι παραδόσεις σε καταστήματα λιανικής, καθώς και η ασφάλεια των τροφίμων με καινοτόμες μεθόδους είναι κάποιοι επιπλέον τομείς που μπορούν να αναβαθμιστούν με τη βοήθεια της ΑΙ.
Σε πρόσθετα πλεονεκτήματα που έχει να προσφέρει, η τεχνητή νοημοσύνη διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη νεοφυών επιχειρήσεων αναλύοντας τις απαιτήσεις και τις επιθυμίες των πελατών, παρέχοντας πολύτιμες γνώσεις για νέα προϊόντα, αλλά και πληροφορίες σχετικά με τις νέες τάσεις.
Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία παραγωγής ενεργειακών ποτών HELL ENERGY παρουσίασε το πρώτο ενεργειακό ποτό στον κόσμο που δημιουργείται εξ ολοκλήρου με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, με μια συνταγή που σύμφωνα με το τεχνολογικό εργαλείο αγγίζει την “τελειότητα”.
Η ΑΙ ενίσχυσε το ενεργειακό ποτό με βιταμίνες, αμινοξέα και βότανα, διασφαλίζοντάς παράλληλα τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της βιομηχανίας τροφίμων, συμπεριλαμβανομένης της βελτιστοποίησης των συστάσεων της EFSA (Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων) και της τήρησης των προτύπων της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης (RDA).
H τεχνητή νοημοσύνη κατέληξε σε 3 κορυφαία προϊόντα και, αφού “γεύτηκε” και τα τρία ποτά και ανέλυσε εκτεταμένα δεδομένα και στατιστικά στοιχεία, χρησιμοποίησε προγνωστική ανάλυση για να επιλέξει την επικρατέστερη γεύση. Σύμφωνα με την εταιρεία, η Τεχνητή Νοημοσύνη πραγματοποιεί για πρώτη φορά στον κόσμο μια τόσο εξελιγμένη διαδικασία ανάπτυξης προϊόντων στον τομέα των ενεργειακών ποτών με το HELL A.I.
Eπίσης φέτος, η γαλλική εταιρεία λιανικής Carrefour παρουσίασε ένα νέο chatbot με τεχνολογία AI χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ChatGPT για να βελτιώσει την εμπειρία αγορών για τους διαδικτυακούς πελάτες της στη Γαλλία, με το όνομα Hopla chatbot.
Το εργαλείο αυτό δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να επιλέγουν προϊόντα που ευθυγραμμίζονται με τον προϋπολογισμό και τις προτιμήσεις τους για φαγητό, ενώ παρέχει επίσης νέες ιδέες για το μενού και λύσεις κατά του food waste.
Πηγή: cibum.gr