Υποχώρηση της ζήτησης για αλλαντικά– μειωμένη κερδοφορία των εταιριών
Η οικονομική κρίση και το περιορισμένο εισόδημα των καταναλωτών συνέβαλλαν στην υποχώρηση της ζήτησης για τα προϊόντα του κλάδου την τελευταία 2ετία, καθώς τα αλλαντικά δεν θεωρούνται προϊόντα πρώτης ανάγκης. Η υποχώρηση της αγοράς οφείλεται επίσης στις συνεχείς προσφορές και μειώσεις τιμών που προβαίνουν οι εταιρείες του κλάδου, προκειμένου να ανταποκριθούν στις πιέσεις των καταναλωτών για φθηνότερα προϊόντα. Αυτά αναφέρει η μελέτη του εγχώριου κλάδου αλλαντικών που έδωσε στη δημοσιότητα η Hellastat Α.Ε.
Στον κλάδο διαμορφώνεται ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο εντείνεται και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία λόγω της χαμηλότερης τιμολόγησής τους κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια. Επιπλέον, οι αλλαντοβιομηχανίες έχουν να αντιμετωπίσουν και το ούτως ή άλλως περιορισμένο μέγεθος της εγχώριας αγοράς, όπως εξάλλου δεικνύει και η χαμηλή κατά κεφαλή κατανάλωση αλλαντικών στη χώρα μας.
Η έλλειψη επαρκούς ποσότητας εγχώριων πρώτων υλών καθιστά των κλάδο εξαρτώμενο από προμηθευτές του εξωτερικού, γεγονός το οποίο συνεπάγεται αυξημένα έξοδα παραγωγής. Μάλιστα, οι όροι εμπορικής συνεργασίας έχουν διαφοροποιηθεί, με τα διαστήματα παροχής πίστωσης να περιορίζονται, ενώ πολλές αγορές διενεργούνται πλέον τοις μετρητοίς.
Οι μεγαλύτερες εταιρίες επιδιώκουν ανανέωση της προϊοντικής βάσης τους με νέα προϊόντα (έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα, προϊόντα υψηλότερης διατροφικής αξίας κ.λπ.) ενώ επεκτείνονται σε χώρες του εξωτερικού όπου η κατανάλωση είναι υψηλότερη.Περισσότερες πληροφορίες: www.hellastat.com