Οι εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα προκαλούν αναταραχές στο εμπόριο και ανατιμήσεις σε μεταφορές και προϊόντα

29 January 2024

Οι εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα προκαλούν αναταραχές στο εμπόριο και ανατιμήσεις σε μεταφορές και προϊόντα

Related Articles

Η πολεμική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό στην Ερυθρά Θάλασσα έχει προκαλέσει αναστάτωση, μεταξύ άλλων, και στα δρομολόγια των πλοίων, τα οποία είναι υποχρεωμένα να αλλάξουν δρομολόγια, κάνοντας το διάπλου της Αφρικής, προκειμένου να είναι ασφαλή στα ταξίδια τους και να μεταφέρουν με ασφάλεια τα εμπορεύματά τους. Βεβαίως, το κόστος της μεταφοράς επιβαρύνεται καθώς επίσης και οι τιμή των προϊόντων, με τη σειρά τους.

Με δεδομένη την κατάσταση η διεθνής τιμή του πετρελαίου έχει φτάσει στα 83,7 δολάρια το βαρέλι, τιμή 15% υψηλότερη σε σχέση με την ημέρα έναρξης των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα..

Στελέχη της αγοράς προειδοποιούν για τον κίνδυνο σημαντικών ανατιμήσεων σε προϊόντα που εισάγονται από την Ασία αλλά και για πιθανές ελλείψεις ειδικά σε πρώτες ύλες.

Ο πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος Αντώνης Μακρής, δήλωσε σχετικά: «Ο πρώτος παράγων έχει να κάνει με τα κοντέινερς ως μέσο διακίνησης, τα οποία θα πάρουν μια αυξητική τιμή, η οποία προφανώς θα καταλήξει στο προϊόν. Δεύτερον είναι ο χρόνος που απαιτείται απ’ τον γύρο της Αφρικής και ο χρόνος επιστροφής των κοντέινερ».

Η Ελλάδα μέσα από τους θαλάσσιους αυτούς δρόμους προμηθεύεται επίσης ρύζι, τσάι και μπαχαρικά από την Ινδοκίνα, τη Μιανμάρ και την Καμπότζη.

«Για την ώρα δεν έχουμε ελλείψεις εμφανείς σε καταναλωτικά αγαθά. Έχουμε όμως ελλείψεις σε πρώτες ύλες. Αυτό παρατηρείται και σε κάποια εργοστάσια στην Ευρώπη με σημαντικές ελλείψεις, που σταμάτησαν την παραγωγή τους. Κι επειδή οι περισσότερες παραγγελίες και παραλαβές γίνονται απ’ τον Φεβρουάριο, πιστεύουμε ότι τότε θα αρχίσουν τα σοβαρά προβλήματα…» αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης.

Από τη στιγμή που οι διελεύσεις από το Σουέζ έχουν μειωθεί κατά 67% , το μεταφορικό κόστος έχει επιβαρυνθεί κατά 232%, από τα 1.850 ευρώ το κοντέινερ στα 6.150 ευρώ, με αποτέλεσμα όλη η αυτή η κατάσταση να ανεβάσει κάθετα τις τιμές στα προϊόντα.

Πηγή: ertnews.gr

29 January 2024
Banner