Σύμπραξη για την αγορά κρέατος και γαλακτοκομικών
Related Articles
Ενδιαφέροντα στοιχεία για την αγορά κρέατος και γαλακτοκομικών παρουσίασαν οι εκπρόσωποι τριών επιχειρήσεων που συνένωσαν τις δυνάμεις τους και έκαναν μια σύμπραξη προτείνοντας τεχνογνωσία στις επιχειρήσεις αυτού του τομέα.
Πρόκειται για τη συμβουλευτική εταιρεία Kasalias, και τις εταιρείες τεχνολογίας και πληροφορικής ΜΙΚ3 και Biztec. Οι εκπρόσωποι των εταιρειών, Νίκος Κασαλιάς, Σάββας Τορτοπίδης και Γιώργος Κακαβάς, σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποίησαν την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας παρουσίασαν τα αποτελέσματα πρόσφατων ερευνών αγοράς που αφορούσαν καταναλωτές, κρεοπωλεία και γενικότερα την αγορά κρέατος.
Μερικά στοιχεία που ανέφερε ο κ. Κασαλιάς ήταν αρκετά ανησυχητικά. Ενώ υπάρχει μια τεράστια μείωση της ελληνικής παραγωγής κρέατος, οι ελληνικές εταιρείες παραγωγής γύρου έχουν αυξανόμενους τζίρους, «χωρίς να έχουν γραμμάριο ελληνικού κρέατος», όπως είπε. Ανέφερε επίσης ότι ενώ ως χώρα δηλώνουμε 16 εκατ. κεφάλια προβάτων, οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες δέχονται μόνο τα 10. Ενδεικτικό στοιχείο ακόμα της φθίνουσας πορείας της ελληνικής κτηνοτροφικής παραγωγής είναι ότι η συνολική παραγωγή αιγοπρόβειου γάλακτος είναι 130 χιλ. τόνοι, τι στιγμή που οι ανάγκες μας για την παραγωγή φέτας φθάνβουν το ένα εκατομμύριο τόνους, αφού το 92% της εγχώριας κατανάλωσης τυριών το έχει η φέτα.
Ο κ. Κασαλιάς ανέφερε ακόμα ορισμένα στοιχεία από την πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Interview σε συνεργασία με τα Σωματεία κρεοπωλών Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, τα κρεοπωλεία τα οποία το 2013 είχαν το 80% της αγοράς κρέατος σήμερα έχουν πέσει στο 60% και στην Αττική 48%. Αντίστοιχα οι υπεραγορές κρεάτων έχουν ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς, 10% και οι hard discounter 3,8%.
Συνοψίζοντας ο κ. Κασαλιάς τόνισε την ανάγκη βελτίωσης της παραγωγής, επικεντρώνοντας στην ανάγκη συμβολής της πολιτείας προκειμένου να χαραχθεί στρατηγική αλλά και της απαραίτητης χρηματοδότησης για να εισαχθούν τεχνολογικές λύσεις που θα βελτιώσουν την απόδοση και θα μειώσουν τα κόστη.
Από τη μεριά τους οι δυο εταιρείες τεχνολογίας, η MIK3 και η Biztec, οι οποίες έχουν εδώ και χρόνια σημαντικές συνεργασίες στο χώρο του γάλακτος η πρώτη και στο χώρο του κρέατος η δεύτερη, έχουν ανακοινώσει πρόσφατα ένα κοινό εταιρικό σχήμα στοχεύοντας στην ανάπτυξητου πελατολογίου τους με αντικείμενο τον λογισμικό και ψηφιακό μετασχηματισμό στον κλάδο των τορφίμων.
Περισσότερα στοχεία για την έρευνα που παρουσίασε ο κ. Κασαλιάς θα δημοσιευτούν στο τεύχος Ιανουαρίου του περιοδικού Meat News.