Μ. Βρετανία: Τα επεξεργασμένα κρέατα βολική επιλογή για το σπίτι

14 October 2025

Μ. Βρετανία: Τα επεξεργασμένα κρέατα βολική επιλογή για το σπίτι

Τα επεξεργασμένα κόκκινα κρέατα συνεχίζουν να παίζουν ρόλο στα γεύματα στο σπίτι, χάρη στην ευκολία τους, την γρήγορη προετοιμασία και την καλή σχέση ποιότητας-τιμής.

Παρ' όλα αυτά, η κατανάλωσή τους έχει μειωθεί τον τελευταίο χρόνο, κυρίως λόγω των τάσεων για υγιεινή διατροφή.

Μείωση στην κατανάλωση στο σπίτι

Σύμφωνα με στοιχεία της Worldpanel by Numerator UK, το 59% των Βρετανών καταναλώνει επεξεργασμένο κόκκινο κρέας τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ισοδυναμώντας με 5,1 δισεκατομμύρια γεύματα τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο, πρόκειται για μείωση 4,9% σε σχέση με το 2024, όταν είχαν καταγραφεί 5,4 δισεκατομμύρια γεύματα.

Η μείωση αυτή παρατηρείται σε όλες τις ηλικίες, ακόμα και σε μεγαλύτερους καταναλωτές, όπως οι συνταξιούχοι, που αποτελούν τη μεγαλύτερη μερίδα της κατανάλωσης. Αυτό δείχνει μια γενική αλλαγή στη ζήτηση και όχι σε συγκεκριμένες ομάδες.

Κόστος και σχέση ποιότητας-τιμής

Παρά τη μείωση, τα επεξεργασμένα κρέατα παραμένουν δημοφιλή λόγω χαμηλού κόστους και καλής αξίας για τα χρήματα.
Με το 75% των καταναλωτών να ανησυχεί για το κόστος ζωής και το 38% να σχεδιάζει προσεκτικά τα γεύματα και τις αγορές του, η οικονομία παίζει σημαντικό ρόλο.

Τα γεύματα με επεξεργασμένο κρέας είναι φθηνότερα από αυτά με πρωτογενές κρέας, αλλά πιο ακριβά από τα γεύματα χωρίς κρέας, αποτελώντας έτσι μεσαία επιλογή για τον προϋπολογισμό. Για παράδειγμα, τα ιταλικά πιάτα με λουκάνικα κοστίζουν κατά μέσο όρο £1,98, ενώ αυτά με κιμά £2,30 και τα πιάτα χωρίς κρέας £1,39.

Η γεύση και η απόλαυση παραμένουν σημαντικά στοιχεία για να προτιμήσουν οι καταναλωτές επεξεργασμένο κρέας, ακόμη και αν το μη κρεατικό γεύμα είναι φθηνότερο.

Η ευκολία στην προετοιμασία

Ένας ακόμα λόγος για τη χρήση τους είναι η ευκολία και η εξοικείωση. Οι χρόνοι προετοιμασίας των γευμάτων είναι πλέον οι χαμηλότεροι από την περίοδο της πανδημίας, και τα επεξεργασμένα κρέατα θεωρούνται γρήγορη και πρακτική λύση για καθημερινά γεύματα.

Για παράδειγμα:

  • Το 57% των καταναλωτών θεωρεί ότι τα λουκάνικα είναι εύκολα στο μαγείρεμα
  • Το 54% λέει το ίδιο για το μπέικον

Αυτό δείχνει ότι η θέση των επεξεργασμένων κρεάτων ως γρήγορη επιλογή είναι σημαντική για τους καταναλωτές.

Ανησυχίες για υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα (UPFs)

Μία πιθανή αιτία μείωσης της κατανάλωσης είναι η αύξηση της ευαισθητοποίησης για τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα (UPFs), που αποτελεί βασικό θέμα ανησυχίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία:

  • Το 61% των καταναλωτών έχει ακούσει για τα UPFs και γνωρίζει τι είναι
  • Ωστόσο, οι περισσότεροι υποτιμούν πόσα UPFs καταναλώνουν καθημερινά

Οι κυριότεροι λόγοι που εμποδίζουν τη μείωση των UPFs είναι το κόστος, ο χρόνος προετοιμασίας, η συνήθεια, η διάρκεια ζωής και οι οικογενειακές προτιμήσεις.

Κύριες ευκαιρίες για τα επεξεργασμένα κρέατα

  1. Προβολή ως γρήγορη και εύκολη λύση για καθημερινά γεύματα οικογένειας
  2. Επέκταση της χρήσης τους σε διάφορα πιάτα πέρα από τα παραδοσιακά
  3. Τόνιση της γεύσης και της απόλαυσης, με συνδυασμούς με δημοφιλή συνοδευτικά όπως bagels και μπανγκέτες
    Πηγή: euromeatnews.com
14 October 2025