Μειώσεις τιμών σε 523 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ
Related Articles
Η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ προχωρά με εντατικούς ρυθμούς, προσφέροντας ανακούφιση στους καταναλωτές εν μέσω οικονομικών προκλήσεων. Από τις 22 Οκτωβρίου, περισσότερα από 500 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης εμφανίζονται στα ράφια με μειώσεις τιμών που κυμαίνονται από 5% έως 24%. Ειδικά ταμπελάκια στα καταστήματα υποδεικνύουν τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, με την κάθε αλυσίδα να εφαρμόζει τη δική της σήμανση.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, σε συνάντηση με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, ζήτησε περαιτέρω προσπάθειες για την ένταξη περισσότερων προϊόντων στη λίστα, που ήδη περιλαμβάνει 523 κωδικούς από 54 εταιρείες. Ο στόχος των 600 κωδικών φαίνεται εφικτός, ενώ εξετάζεται η παράταση της πρωτοβουλίας, ώστε να υπάρξει μακροχρόνια επίδραση στις τιμές.
Ανάσχεση ακρίβειας και έλεγχοι
Ο κ. Θεοδωρικάκος υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση παραμένει αφοσιωμένη στη μείωση της ακρίβειας, τονίζοντας ότι οι τιμές των τροφίμων παρουσιάζουν σταθεροποίηση. «Η αποκλιμάκωση είναι πλέον εμφανής, με τον πληθωρισμό στα τρόφιμα να βρίσκεται κάτω από το 1%, ενώ στα σούπερ μάρκετ οι τιμές μειώνονται έως και 2%», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ενισχύονται οι έλεγχοι στην αγορά. Η στρατηγική περιλαμβάνει αυστηρότερα μέτρα, όπως αυξημένα πρόστιμα και περιορισμό του περιθωρίου κέρδους, με ισχύ και μέσα στο 2025. Συζητείται επίσης η αντιμετώπιση παραπλανητικών εκπτώσεων, ενώ δίνεται έμφαση στην ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών των περιφερειών.
Εορταστικά καλάθια για τα Χριστούγεννα
Στο πλαίσιο της ανακούφισης των νοικοκυριών, το Υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζεται να λανσάρει και φέτος το «Καλάθι των Χριστουγέννων», μια πρωτοβουλία που στοχεύει στη συγκράτηση τιμών στα είδη που απαιτούνται για το εορταστικό τραπέζι. Η δράση αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα Δεκεμβρίου, περιλαμβάνοντας βασικές κατηγορίες τροφίμων όπως αρνί, γαλοπούλα, τσουρέκι και σοκολάτα. Παράλληλα, εξετάζεται η εφαρμογή του «Καλαθιού του Άη Βασίλη», που θα καλύψει την αγορά παιχνιδιών κατά την περίοδο των γιορτών.
Θετική πορεία στο λιανεμπόριο
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, το εννεάμηνο του 2024 ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκε κατά 3,8%, με την άνοδο να αποδίδεται κυρίως στις πωλήσεις προϊόντων, ενώ οι τιμές εμφανίζουν αποκλιμάκωση. Τα φρέσκα και τυποποιημένα τρόφιμα παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων, ενώ οι κατηγορίες μη τροφίμων όπως τα προϊόντα οικιακής χρήσης και προσωπικής υγιεινής εμφανίζουν αποπληθωριστικές τάσεις.
Οι καταναλωτές και oι ιδιωτικές ετικέτες
Παρά τη σταθεροποίηση της αγοράς, οι καταναλωτές παραμένουν συγκρατημένοι στις δαπάνες τους, με την αύξηση των τιμών των τροφίμων να παραμένει ανησυχία. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, καταλαμβάνοντας πλέον το 24,7% του καλαθιού του μέσου νοικοκυριού, χάρη στις χαμηλότερες τιμές τους.
Η γενική τάση δείχνει ότι η Ελλάδα ακολουθεί τη διεθνή πραγματικότητα, με την κατανάλωση να οδηγεί την αύξηση του τζίρου και τις τιμές να σταθεροποιούνται. Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν, και η συνέχιση των πρωτοβουλιών θεωρείται απαραίτητη για τη στήριξη των νοικοκυριών και της μεσαίας τάξης.
Πηγή: amna.gr