Μείωση των αγορών τροφίμων και στροφή των καταναλωτών στο κριτήριο «κόστος»
Related Articles
Η επίπτωση της κρίσης στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών είναι εμφανής από τις απαντήσεις που δίνουν στην τελευταία έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου 2022. Δυο στους τρεις έχουν μειώσει τις αγορές τους σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Μάλιστα λίγους μήνες πριν, τον Απρίλιο, στην αντίστοιχη έρευνα όσοι δήλωναν μείωση στις τροφίμων ήταν 61% και τώρα το ποσοστό ανέβηκε στο 67%.
Από τις υπόλοιπες απαντήσεις σημειώνουμε ότι το 84% κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις, το 75% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, το 63% έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, ενώ το 83% έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού.
Τέλος η στροφή του καταναλωτικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων φαίνεται ανάγλυφα από τις προτεραιότητες που δίνουν στην επιλογή τροφίμων. Ως πιο σημαντικό παράγοντα επιλογής στις αγορές τους απαντούν «τα χρήματα που δίνω» (62%), ενώ πολύ πιο πίσω μένει η ποιότητα (20%), η υγιεινή και ασφάλεια (7%) κ.λπ. Στα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του κοινού που αγόραζε τρόφιμα με βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούνταν στο 30%, σε ίδια περίπου επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια. Από το 2021 αυτή η ισορροπία διαταράχθηκε, ενώ το 2022 η χρηματική δαπάνη ως βασικό κριτήριο καταγράφει εντυπωσιακή άνοδο.