Η πίεση στο πορτοφόλι των καταναλωτών ανεβάζει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Related Articles
Η συνεχής ακρίβεια σε βασικά προϊόντα και η γενικότερη οικονομική αστάθεια έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές σε πιο προσεκτικές επιλογές αγορών. Παρά την τεχνολογική πρόοδο και την αυξανόμενη τάση για online αγορές, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να επιλέγουν την παραδοσιακή επίσκεψη στα καταστήματα. Σύμφωνα με διεθνή έρευνα της Ernst & Young, το 32% των καταναλωτών σε 30 χώρες προτιμά ακόμα τα φυσικά καταστήματα. Αυτό δεν είναι απλώς μια αναγκαιότητα, αλλά ίσως και αποτέλεσμα των μειωμένων εισοδημάτων και της ανάγκης για "βλέπω και αγγίζω πριν αγοράσω", καθώς το 57% δήλωσε ότι θέλει να "αισθανθεί" τα προϊόντα πριν προχωρήσει στην αγορά.
Η δύναμη των φθηνότερων προϊόντων
Η συνεχιζόμενη ακρίβεια, σε συνδυασμό με την άνοδο του πληθωρισμού, μειώνει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, κάνοντάς τους να στραφούν σε πιο οικονομικές επιλογές. Μια από τις πιο εμφανείς τάσεις είναι η αυξημένη ζήτηση για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Το 66% των ερωτώμενων πιστεύει πως αυτά τα προϊόντα ικανοποιούν τις ανάγκες τους εξίσου καλά με τα επώνυμα, ενώ το 38% δεν σκοπεύει να επιστρέψει στα επώνυμα προϊόντα. Αυτή η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες είναι ενδεικτική της ευρύτερης οικονομικής δυσχέρειας, αφού η ανάγκη για εξοικονόμηση είναι πλέον κοινή τόσο για τα χαμηλά όσο και για τα μεσαία εισοδήματα.
Στάσιμοι μισθοί - Αυξημένα έξοδα
Είναι επίσης αξιοσημείωτο πως, παρά τις μικρές αλλαγές στην αγορά εργασίας, η οικονομική κατάσταση των μισθωτών παραμένει ζοφερή. Η αύξηση του κατώτατου μισθού μπορεί να ακούγεται ως θετική εξέλιξη, αλλά στην πράξη είναι μικρό αντίβαρο στην ολοένα αυξανόμενη ακρίβεια βασικών αγαθών και υπηρεσιών. Οι νέες αλλαγές στη φορολόγηση των αυτοαπασχολούμενων, αν και φέρνουν ελαφρύνσεις, δύσκολα θα μπορέσουν να αντισταθμίσουν το οικονομικό βάρος που προκαλείται από τις αυξήσεις στο κόστος ζωής.
Η κατάσταση στον τομέα της ενέργειας παραμένει επίσης κρίσιμη, με τον Μάριο Ντράγκι να υποστηρίζει την ανάγκη για μείωση της χρηματιστηριοποίησης του ηλεκτρικού ρεύματος, ευθυγραμμιζόμενος με τις ελληνικές θέσεις. Παράλληλα, η εύρεση προσωπικού είναι πλέον βασικό πρόβλημα για πολλές επιχειρήσεις, με το 60% των εργοδοτών να αναζητούν εργαζομένους και το 75% να δυσκολεύεται να βρει το κατάλληλο προσωπικό. Έτσι, οι επιχειρήσεις αναζητούν λύσεις σε μια αγορά που ασφυκτιά από τις αυξήσεις και την έλλειψη διαθέσιμων εργατικών χεριών. Η κατάσταση δεν φαίνεται να βελτιώνεται σύντομα, με τους καταναλωτές να βρίσκονται διαρκώς σε ένα δίλημμα: πώς να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες σε έναν κόσμο όπου η ακρίβεια αυξάνεται, ενώ οι μισθοί μένουν καθηλωμένοι. Οι επιλογές, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση, αλλά η πραγματική λύση φαίνεται να είναι μακριά.
Πηγή: ertnews.gr