Η οικονομική κρίση «ωφελεί» το κοτόπουλο
Σημαντικό έδαφος κερδίζει τους τελευταίους μήνες η κατανάλωση κοτόπουλου, γαλοπούλας και των παραγώγων τους στην αμερικανική αγορά, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία του Packaged Facts, «η άνοδος των τιμών λιανικής του κόκκινου κρέατος, οδηγεί σε σημαντική αύξηση άνω του 12% της κατανάλωσης κρέατος πουλερικών». Με στοιχεία 2012, προκύπτει ότι η αξία των συνολικών λιανικών πωλήσεων προϊόντων κρέατος (τόσο κόκκινου κρέατος, όσο και πουλερικών) άγγιξε πέρυσι τα 85 δισ. δολάρια, ακολουθώντας ανοδική πορεία σταθερά από το 2008. Οι εκτιμήσεις θέλουν τον εν λόγω δείκτη να συνεχίσει να κινείται ανοδικά φτάνοντας το 2017 σε αξία τα 98,3 δισ. δολάρια.
Ωστόσο, και παρά την ανοδική τάση στην κατανάλωση κρέατος, το αμερικανικό κοινό έχει αλλάξει πολύ τις διατροφικές του συνήθειες, ως προς το είδος του κρέατος που επιλέγει. Σύμφωνα με στοιχεία της Technomic, μιας από τις μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες ανάλυσης των καταναλωτικών τάσεων, «οι έως τώρα φανατικοί καταναλωτές βόειου και χοιρινού κρέατος, στρέφονται σχεδόν αποκλειστικά σε κατανάλωση κοτόπουλου και παραγώγων του ή γαλοπούλας, αφενός γιατί διατίθενται σε πιο οικονομικές τιμές λιανικής, αφετέρου γιατί θεωρούνται υγιεινότερη τροφή». Μάλιστα η Technomic σε μελέτη, τα στοιχεία της οποίας έδωσε στη δημοσιότητα, παροτρύνει τις βιομηχανίες και μεταποιητικές μονάδες που ασχολούνται με το κρέας στις ΗΠΑ, να στραφούν στα προϊόντα κοτόπουλου και γαλοπούλας, καθώς από τις μετρήσεις της προκύπτει ότι:
στις νέες τάσεις κατανάλωσης παραγώγων (κυρίως αλλαντικών με βάση το κοτόπουλο και τη γαλοπούλα) στο πρωινό γεύμα, η κατανάλωση των προαναφερθέντων προϊόντων αυξήθηκε κατά 16% σε ετήσια βάση,
3 στους 10 Αμερικανούς καταναλωτές, αντικατέστησαν πλήρως στα δύο βασικά καθημερινά γεύματά τους (μεσημεριανό και βραδινό) το μοσχάρι και το χοιρινό, με λευκά κρέατα.