Μια βόλτα για ψώνια στο σούπερ μάρκετ είναι αρκετό για να αντιληφθεί κανείς πώς και τι ψωνίζουν πλέον οι καταναλωτές. Με μειωμένο το εισόδημά τους οι αγορές ακόμα και για τα απαραίτητα γίνονται με απόλυτη φειδώ αλλά και με χαμηλές προσδοκίες για την ποιότητα των προϊόντων. Με λίγα λόγια, τα βιολογικά προϊόντα που είναι «τσιμπημένα» δεν είναι η προτεραιότητα στο καλάθι των νοικοκυριών, ούτε καν τα επώνυμα καταναλωτικά είδη.
Κι αν αυτή είναι η εικόνα ενός απλού παρατηρητή, μία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε 1.500 νοικοκυριά, έδειξε ότι το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας κι αυτό, σύμφωνα με το συμπέρασμα της έρευνας είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της έρευνας. Αναλυτικά:
Το 86,4% (από 72,9% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή, ενώ το 31,6% (31,2% πέρυσι) πιστεύει ότι είναι προϊόντα χειρότερης ποιότητας και το 57,5% (52,5% πέρυσι) ίδιας ποιότητας, ενώ το 10,9% (16,3% πέρυσι) τα θεωρεί ανώτερης ποιότητας από τις μάρκες των κατασκευαστών.
Το 44,8% (38,9% πέρυσι) του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 10,8% (11,4% πέρυσι) καλύτερες και το 44,4% (49,7% πέρυσι) εφάμιλλες με εκείνες των καθιερωμένων μαρκών. Σε ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης των προϊόντων, το 29,4% (28,6% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 11,5% (15,9% πέρυσι) καλύτερες, ενώ το 59,1% (55,8% πέρυσι) τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών. Αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης του καταναλωτή από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δυσαρεστημένοι δήλωσαν το 4,9% (5,3% πέρυσι), ικανοποιημένοι το 63,1% (56,8% πέρυσι), ενώ ούτε ικανοποιημένοι και ούτε δυσαρεστημένοι είναι το 32% (37,9 πέρυσι) του δείγματος.
Έρευνα της IRI αποδεικνύει ότι οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 10,2% από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούλιο του 2022 διαμορφώνοντας μερίδιο αγοράς στο 15,9% από 14,8% το 2021. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις σε αξία των επώνυμων (branded) προϊόντων το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά 1,2%, ενώ ο κ. Βαγγέλης Φώσκολος, στέλεχoς της IRI Hellas, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε: «Οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε φθηνότερα brands και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, για να διατηρήσουν, στο βαθμό που μπορούν, τα επίπεδα κατανάλωσης και το μέγεθος του καλαθιού».
Πηγή: eea.gr
Related Articles
Μια βόλτα για ψώνια στο σούπερ μάρκετ είναι αρκετό για να αντιληφθεί κανείς πώς και τι ψωνίζουν πλέον οι καταναλωτές. Με μειωμένο το εισόδημά τους οι αγορές ακόμα και για τα απαραίτητα γίνονται με απόλυτη φειδώ αλλά και με χαμηλές προσδοκίες για την ποιότητα των προϊόντων. Με λίγα λόγια, τα βιολογικά προϊόντα που είναι «τσιμπημένα» δεν είναι η προτεραιότητα στο καλάθι των νοικοκυριών, ούτε καν τα επώνυμα καταναλωτικά είδη.
Κι αν αυτή είναι η εικόνα ενός απλού παρατηρητή, μία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε 1.500 νοικοκυριά, έδειξε ότι το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας κι αυτό, σύμφωνα με το συμπέρασμα της έρευνας είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της έρευνας. Αναλυτικά:
Το 86,4% (από 72,9% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή, ενώ το 31,6% (31,2% πέρυσι) πιστεύει ότι είναι προϊόντα χειρότερης ποιότητας και το 57,5% (52,5% πέρυσι) ίδιας ποιότητας, ενώ το 10,9% (16,3% πέρυσι) τα θεωρεί ανώτερης ποιότητας από τις μάρκες των κατασκευαστών.
Το 44,8% (38,9% πέρυσι) του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 10,8% (11,4% πέρυσι) καλύτερες και το 44,4% (49,7% πέρυσι) εφάμιλλες με εκείνες των καθιερωμένων μαρκών. Σε ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης των προϊόντων, το 29,4% (28,6% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 11,5% (15,9% πέρυσι) καλύτερες, ενώ το 59,1% (55,8% πέρυσι) τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών. Αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης του καταναλωτή από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δυσαρεστημένοι δήλωσαν το 4,9% (5,3% πέρυσι), ικανοποιημένοι το 63,1% (56,8% πέρυσι), ενώ ούτε ικανοποιημένοι και ούτε δυσαρεστημένοι είναι το 32% (37,9 πέρυσι) του δείγματος.
Έρευνα της IRI αποδεικνύει ότι οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 10,2% από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούλιο του 2022 διαμορφώνοντας μερίδιο αγοράς στο 15,9% από 14,8% το 2021. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις σε αξία των επώνυμων (branded) προϊόντων το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά 1,2%, ενώ ο κ. Βαγγέλης Φώσκολος, στέλεχoς της IRI Hellas, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε: «Οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε φθηνότερα brands και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, για να διατηρήσουν, στο βαθμό που μπορούν, τα επίπεδα κατανάλωσης και το μέγεθος του καλαθιού».
Πηγή: eea.gr