Η κατανάλωση κρέατος στις ΗΠΑ παραμένει αμείωτη με διαφοροποιήσεις στα είδη και στην ποσότητα

30 March 2023

Η κατανάλωση κρέατος στις ΗΠΑ παραμένει αμείωτη με διαφοροποιήσεις στα είδη και στην ποσότητα

Οι αυξημένες τιμές στα προϊόντα του κρέατος έχουν προκαλέσει πολλαπλές αντιδράσεις στους καταναλωτές οι οποίοι μετατοπίζουν την ακρίβεια σε «πόσο» και «ποιο» είδος αγοράζουν. Παρ’ όλα αυτά οι έρευνες υποδεικνύουν πως το μερίδιο των νοικοκυριών που αγοράζουν κρέας ή πουλερικά παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητο το 2022.

Αναλυτικά, η έκθεση Power of Meat 2023, που δημοσιεύθηκε από το Ινστιτούτο Κρέατος και το FMI ( Ένωση Βιομηχανίας Τροφίμων των ΗΠΑ), διαπίστωσε ότι οι πωλήσεις κρέατος έφτασαν τα 87,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, δηλαδή παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 5,7% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Εδώ, όμως, βρίσκεται το ενδιαφέρον αφού ο όγκος του κρέατος που αγοράστηκε μειώθηκε κατά 2,5% από το 2021.

«Οι καταναλωτές κρέατος επικεντρώνονται στο να αγοράζουν μόνον ό,τι χρειάζονται και αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους αγοράς, όπως κουπόνια, προσφορές και τύπους γευμάτων που τους εξοικονομούν χρήματα», σύμφωνα με την έκθεση. «Η έρευνα μάς λέει ότι υπάρχουν αγοραστές που γνωρίζει πολύ καλά τις τιμές, ενώ υπάρχουν αγοραστές που ανησυχούν για τις τιμές των τροφίμων και προτιμούν να αγοράσουν κρέας για ένα πάρτι, μία γιορτή, σε περιορισμένη ποσότητα. Επίσης, οι κρεοπώλες μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους σημερινούς αγοραστές δίνοντας έμφαση στις επιλογές κρέατος και δίνοντάς τους πιο οικονομικές και συμφέρουσες λύσεις».

Το βόειο κρέας σταθερά στην κορυφή των πωλήσεων

Ο λόγος που αποφασίζει ο καταναλωτής να αγοράσει συγκεκριμένο είδος κρέατος είναι αρχικά η ποιότητα και μετά ακολουθεί η τιμή. Έτσι, το βοδινό κρέας κυριάρχησε στις πωλήσεις μεταξύ όλων των πωλήσεων φρέσκου κρέατος το 2022, ενώ ακολούθησε το κοτόπουλο στη δεύτερη θέση. Οι αριθμοί των πωλήσεων όμως φανερώνουν πως ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε μόλις 0,8%, πράγμα που σημαίνει πως οι καταναλωτές διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό τις αγορές κοτόπουλου παρά τις υψηλότερες τιμές.

Οι συνολικές πωλήσεις επεξεργασμένου κρέατος αυξήθηκαν κατά 8%, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των τιμών του συσκευασμένου κρέατος κατά σχεδόν 19,4% από το προηγούμενο έτος. Κι εδώ, όμως, ο συνολικός όγκος πωλήσεων επεξεργασμένου κρέατος μειώθηκε κατά 3,6% για τους ίδιους λόγους που αναφέρθηκαν πιο πάνω.

Τα 2/3 των καταναλωτών είπαν πως συγκρίνουν προσφορές τιμών κρέατος προτού ψωνίσουν και το 86% ψάχνει μέσα από πακέτα για να βρει το μέγεθος και την τιμή που θέλουν. «Λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα επίπεδα προώθησης εξακολουθούν να είναι χαμηλότερα από τα προ-πανδημίας επίπεδα, τόσο στη διαθεσιμότητα όσο και στο βάθος της έκπτωσης, ιδίως για τα επεξεργασμένα είδη κρέατος», εξηγεί η έκθεση.

Υπάρχει ακόμα μία κατηγορία καταναλωτών που διαφοροποιείται από τους «κλασικούς». Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα, το 87% των γευμάτων που καταναλώνονταν στο σπίτι περιελάμβανε μια μερίδα κρέατος ή πουλερικών, συμπεριλαμβανομένων φρέσκων, επεξεργασμένων και κατεψυγμένων, έτοιμων προς κατανάλωση, δηλαδή προμαγειρεμένων γευμάτων. Επίσης, το 1/3 των καταναλωτών λέει ότι αγχώνεται για το χρόνο που ετοιμάζει το γεύμα τους και το 37% λέει ότι η έλλειψη χρόνου είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο και η έλλειψη χρημάτων.

Η βιομηχανία κρέατος μπορεί να χρησιμεύσει ως «χέρι βοήθειας» για να βοηθήσει τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα με τον προγραμματισμό και την προετοιμασία γευμάτων, αφού το ποσοστό που προτιμά έτοιμα γεύματα (ή προετοιμασμένα, έστω…) ακολουθεί ανοδική τάση.

Η έκθεση καταγράφει μία ακόμα παράμετρο στους καταναλωτές κρέατος, αναφέροντας πως μόνο το 7% των κρεατοφάγων διαφωνεί πως το κρέας και τα πουλερικά ανήκουν σε έναν υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο ζωής, ενώ το 74% συμφωνεί πως είναι υγιεινά τρόφιμα.

Σε όλες τις κατηγορίες των ερωτήσεων, η σταθερή απάντηση (52% έναντι 16% το 2020) είναι πως το κόστος είναι ο μεγαλύτερος οδηγός για τους καταναλωτές, εξού και η προτίμηση στο κρέας πουλερικών. Δεν είναι, όμως, μόνο το κόστος που απασχολεί τους καταναλωτές αλλά και η υγιεινή του κρέατος, εξαιτίας των ορμονών και των αντιβιοτικών που τους χορηγούνται. Τα περιβαλλοντικά ζητήματα που εξαρτώνται, όπως δείχνουν τα στοιχεία, από τις εντατική κτηνοτροφία, απασχολούν λιγότερο τους ερωτηθέντες καταναλωτές και μια θέση πιο κάτω είναι η καλή διαβίωση των ζώων, συνδυασμός που προκαλεί ενοχές για την κατανάλωση κρέατος και πουλερικών.

30 March 2023
Banner