ΗΠΑ: Το 80% των καταναλωτών θεωρούν πως ο πληθωρισμός είναι πρόσχημα για αύξηση των τιμών στα τρόφιμα

27 April 2023

ΗΠΑ: Το 80% των καταναλωτών θεωρούν πως ο πληθωρισμός είναι πρόσχημα για αύξηση των τιμών στα τρόφιμα

Έρευνα που διεξήχθη σε 2.000 καταναλωτές στην Αμερική και η οποία πραγματοποιήθηκε από την Attest τον Φεβρουάριο, αναφέρει πως τέσσερις στους πέντε καταναλωτές πιστεύουν ότι οι εταιρείες χρησιμοποιούν τον πληθωρισμό ως δικαιολογία για να αυξήσουν τις τιμές τους.

 Τα 3/4 των ερωτηθέντων θεώρησαν ότι τα προϊόντα λιανικής έχουν δει τις πιο γρήγορες αυξήσεις τιμών και το 71% είπε ότι είναι πιθανό να αλλάξουν μάρκες τροφίμων και ποτών για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Με δεδομένο πως  ο πληθωρισμός προκάλεσε αύξηση του κόστους συστατικών, συσκευασίας και μεταφοράς το 2022, πολλές μάρκες αύξησαν τις τιμές τους για να «ισοφαρίσουν», αλλά μπορεί ενδεχομένως να πλησιάζουν στο όριο αυτού που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές.

Στην πιο πρόσφατη εξαμηνιαία έκθεση πωλήσεων, η Nestlé ανέφερε αυξήσεις τιμών κατά 10,1% και μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,6% . Το 2022, ο οικονομικός σύμβουλος της Nestle, François-Xavier Roger μιλώντας σε αναλυτές σχολίασε ότι η τιμολόγηση συνέβαλε περισσότερο στην ανάπτυξη της εταιρείας.

Ο γίγαντας Unilever είδε επίσης την άνοδο των τιμών του (αυξημένες κατά 13,3% το τελευταίο εξάμηνο) οι οποίες οδήγησαν σε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 3,6% .

Αρκετές εταιρείες επιβράδυναν σημαντικά τις αυξήσεις των τιμών τους το 2022. Η Kraft Heinz σταμάτησε να αυξάνει τις τιμές της το τελευταίο τρίμηνο, αφού ο διευθύνων σύμβουλος της Constellation Brands, Bill Newlands, σημείωσε ότι οι καταναλωτές έγιναν «υπερβολικά ευαίσθητοι σχετικά με την τιμολόγηση», ενώ η εταιρεία είπε ο κ. Newlands ότι περιόριζε τις αυξήσεις των τιμών της στο 1% έως 2%.

Καθώς οι καταναλωτές έχουν παρατηρήσει ότι οι λογαριασμοί τους στα καταστήματα τροφίμων αυξάνονται, πολλοί έχουν σταματήσει να κοιτάζουν τις μάρκες και επικεντρώνονται στις τιμές. Η συντριπτική πλειονότητα όλων των καταναλωτών -το 88%- κοιτάζει πέρα ​​από τις προτιμώμενες μάρκες για όλα τα προϊόντα, σύμφωνα με την έρευνα Attest. Περισσότεροι από 7 στους 10 λένε ότι αγοράζουν μη επώνυμα προϊόντα προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.

Αυτά τα αποτελέσματα δεν προκαλούν έκπληξη. Μια έρευνα καταναλωτών που διεξήγαγε η Attest τον Ιανουάριο διαπίστωσε ότι 9 στους 10 αγοραστές ειδών τροφίμων κυνηγούν ευκαιρίες. Και ενώ πολλοί αγοραστές έχουν επιλέξει πρόσφατα επιλογές ιδιωτικής ετικέτας ως τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων, το 73% δήλωσε ότι θα συνέχιζε να αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ακόμη και όταν η οικονομία και οι τιμές των τροφίμων επανέλθουν σε πιο φυσιολογικά επίπεδα.

Θεωρητικά, αυτό θα πρέπει να αρχίσει να συμβαίνει αμέσως τώρα. Ενώ τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ο πληθωρισμός εκτοξεύτηκε στα ύψη (οι υψηλότερες τιμές των τελευταίων 43 ετών) οι τιμές αρχίζουν να ηρεμούν. Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή Μαρτίου από το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας των ΗΠΑ έδειξε ότι οι τιμές των τροφίμων μειώθηκαν κατά 0,3% , την πρώτη τους πτώση από τον Σεπτέμβριο του 2020.

Η επιχείρηση τροφίμων τείνει να έχει αρχικά μικρά περιθώρια. Σε πολλές περιπτώσεις, οι εταιρείες είπαν ότι αύξησαν τις τιμές για να πληρώσουν για μεγαλύτερο κόστος - περισσότερα χρήματα για συστατικά, συσκευασία, εργασία και μεταφορά. Στην πρόσκληση κερδών της Nestlé τον Φεβρουάριο, ο Roger είπε ότι τα περιθώρια κέρδους μειώθηκαν σε πολλές κατηγορίες επειδή οι αυξήσεις των τιμών, συν τα εσωτερικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοβουλιών για την αποτελεσματικότητα της παραγωγής και της αλυσίδας εφοδιασμού, δεν αντιστάθμισαν τον αντίκτυπο του πληθωρισμού.

Οι εταιρείες τροφίμων έχουν μια δύσκολη ισορροπία να διατηρήσουν αυτή τη στιγμή. Καταπολεμούν ακόμη τον πληθωρισμό, ο οποίος συνεχίζεται παρ’ όλο που επιβραδύνεται. Σύμφωνα με την έκθεση ΔΤΚ του Μαρτίου, τα τρόφιμα ήταν 8,4% πιο ακριβά τον περασμένο μήνα σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Οι εταιρείες τροφίμων πρέπει επίσης να κρατούν τους μετόχους ευχαριστημένους. Ωστόσο, τα εταιρικά κέρδη των εταιρειών τροφίμων αγγίζουν επίπεδα-ρεκόρ, κάτι που οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται.

Πηγή: oddive-com

27 April 2023
Banner