Ε.Ε.: 205 εκατ. ευρώ για αγροτικά προϊόντα 2026
Related Articles
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενισχύει την προβολή των αγροδιατροφικών προϊόντων της για το 2026, σε μια εποχή που οι παραγωγοί αντιμετωπίζουν αυξημένο κόστος και έντονο ανταγωνισμό. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 205 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας δράσεις εντός και εκτός Ε.Ε.
Η χρηματοδότηση αφορά ενημέρωση και προώθηση προϊόντων και όχι άμεση στήριξη του εισοδήματος των παραγωγών. Στόχος είναι η κατανάλωση, η εικόνα των προϊόντων και η παρουσία τους στις αγορές.
Κονδύλια και προγράμματα
Από τα 205 εκατ. ευρώ, τα 160 εκατ. ευρώ θα δοθούν μέσω επιχορηγήσεων σε οργανώσεις παραγωγών και επαγγελματικούς φορείς. Η κατανομή καλύπτει εσωτερική αγορά και τρίτες χώρες, με ειδική πρόβλεψη για παρεμβάσεις σε περιπτώσεις διαταραχής της αγοράς.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε:
- Βιολογικά προϊόντα
- Φρέσκα φρούτα και λαχανικά
- Συστήματα ποιότητας
- Βιωσιμότητα και ευζωία ζώων
Το υπόλοιπο κονδύλι χρηματοδοτεί δράσεις απευθείας από την Κομισιόν, όπως καμπάνιες και εμπορικές αποστολές.
Προβολή σε Ευρώπη και εξωτερικό
Το 2026 ξεκινά πανευρωπαϊκή καμπάνια, που καλύπτει τα 27 κράτη-μέλη, αναδεικνύοντας τα ευρωπαϊκά τρόφιμα και τον ρόλο των αγροτών.
Εκτός Ε.Ε., οι στόχοι είναι οι αγορές με υψηλή ζήτηση για ευρωπαϊκά προϊόντα, όπως:
- Ηνωμένο Βασίλειο
- Ιαπωνία
- Νότια Κορέα
- Κίνα
- Σιγκαπούρη
- Βόρεια Αμερική
Οι δράσεις στοχεύουν στην ενημέρωση των καταναλωτών και στην διατήρηση παρουσίας των προϊόντων σε νέες αγορές.
Δράσεις από Κομισιόν
Μέχρι 10 εκατ. ευρώ διατίθενται σε δράσεις που οργανώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
- Εμπορικές αποστολές
- Καμπάνιες ενημέρωσης
- Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων
- Οδηγοί εισόδου σε νέες αγορές
Προσκλήσεις και χρονοδιάγραμμα
Οι προσκλήσεις για υποβολή προτάσεων ανοίγουν 22 Ιανουαρίου 2026 και θα παραμείνουν ανοιχτές για τρεις μήνες. Αφορά προγράμματα εθνικά και διακρατικά, με συμμετοχή οργανώσεων από περισσότερα κράτη. Τέλος Ιανουαρίου προγραμματίζεται ενημερωτική ημερίδα με φυσική και διαδικτυακή συμμετοχή.
Στόχος των παρεμβάσεων
Η πολιτική προώθησης αγροδιατροφικών προϊόντων έχει μακρά ιστορία στην Ε.Ε. Το πρόγραμμα 2026 συνεχίζει να δίνει έμφαση στην αναγνωρισιμότητα και εικόνα των ευρωπαϊκών τροφίμων, χωρίς άμεση οικονομική στήριξη στους παραγωγούς, σε μια περίοδο που ο πρωτογενής τομέας αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις.








