Ευκαιρίες ανάπτυξης στα premium προϊόντα
Related Articles
Η οικονομική δυσκολία που βιώνουν οι καταναλωτές συνεχίζει να επηρεάζει τις αγοραστικές τους συνήθειες, όπως δείχνει νέα έρευνα της NielsenIQ. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 50% των Ελλήνων δηλώνει ότι η οικονομική του κατάσταση έχει χειροτερέψει σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους ζωής και των λογαριασμών.
Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές γίνονται πιο προσεκτικοί: το 67% παρακολουθεί στενά τις τιμές πριν αγοράσει και αναζητά οικονομικές επιλογές.
Προσφορές και τιμές κρίνουν τις επιλογές
Η έρευνα Shopper Insights της NielsenIQ δείχνει ότι πάνω από το 80% των καταναλωτών επιλέγει προϊόντα με βάση τις προσφορές. Αυτό δείχνει ότι, σε μεγάλο βαθμό, η τιμή εξακολουθεί να είναι το βασικό κριτήριο αγοράς. Όμως, σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, προκύπτουν νέα δεδομένα για τα premium προϊόντα.
Δυναμική ανάπτυξη στα premium προϊόντα
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών γρήγορα κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) έδειξε ότι τα premium προϊόντα αναπτύσσονται ταχύτερα (+4,7%) σε σχέση με τον μέσο όρο των FMCGs (+3,7%).
Σε πολλές κατηγορίες, τα premium προϊόντα φέρνουν πάνω από το 50% των συνολικών πωλήσεων, δημιουργώντας σημαντικές ευκαιρίες για εταιρείες που επενδύουν στη λεγόμενη "premiumization".
Τι αναζητούν οι καταναλωτές
Παρά τις οικονομικές πιέσεις, οι καταναλωτές δείχνουν διατεθειμένοι να επενδύσουν σε προϊόντα υψηλότερης αξίας, ειδικά όταν αυτά προσφέρουν:
- Υγιεινότερο τρόπο ζωής
- Στιγμές απόλαυσης
- Ευκολία στην καθημερινότητα
- Πρακτικότητα και αποτελεσματικότητα
Επίσης, η καινοτομία παίζει κεντρικό ρόλο, καθώς περίπου το 13% των διαθέσιμων προϊόντων είναι νέες προτάσεις που ανανεώνουν την αγορά.
Καινοτομία: Κλειδί για ανάπτυξη
Σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού, η δημιουργία νέων και καινοτόμων προϊόντων παραμένει απαραίτητη. Οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να συνδυάσουν ποιότητα, καινοτομία και σωστή τιμή, είναι εκείνες που θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη του σύγχρονου καταναλωτή.
Η έρευνα της NielsenIQ υπογραμμίζει ότι πλέον οι εταιρείες πρέπει να προσαρμόζονται στις νέες ανάγκες των καταναλωτών και να προσφέρουν πραγματική αξία, ακόμα και σε περιόδους οικονομικής πίεσης.
Πηγή: ot.gr