Ελλάδα – ΗΠΑ χτίζουν τους επιστήμονες του αύριο

25 June 2026

Ελλάδα – ΗΠΑ χτίζουν τους επιστήμονες του αύριο

Related Articles

Μια σημαντική συνεργασία ξεκινά ανάμεσα στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Texas A&M University των ΗΠΑ, με τη δημιουργία ενός νέου διεθνούς μεταπτυχιακού προγράμματος που δίνει στους φοιτητές τη δυνατότητα να αποκτήσουν διπλό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.

Το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε θέματα που βρίσκονται σήμερα στην πρώτη γραμμή των παγκόσμιων προκλήσεων, όπως το νερό, η ενέργεια, η αγροδιατροφή και η κλιματική αλλαγή. Στόχος είναι να εκπαιδεύσει νέους επιστήμονες που θα μπορούν να δίνουν λύσεις σε κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν την κοινωνία και την οικονομία.

Οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν διεθνή εμπειρία, να συμμετέχουν σε ερευνητικά προγράμματα και να αναπτύξουν γνώσεις σε σύγχρονους τομείς, όπως:

  • Διαχείριση υδάτινων πόρων
  • Βιώσιμα ενεργειακά συστήματα
  • Αγροδιατροφικά συστήματα
  • Τεχνητή νοημοσύνη και ανάλυση δεδομένων
  • Κυκλική οικονομία
  • Κλιματική ανθεκτικότητα

Στόχος η βιώσιμη ανάπτυξη

Ο αντιπρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θωμάς Μπαρτζάνας, τόνισε ότι το νέο πρόγραμμα αποτελεί μια σημαντική επένδυση στη γνώση και τη διεθνή συνεργασία, με στόχο τη δημιουργία μιας νέας γενιάς επιστημόνων που θα συμβάλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Το μεταπτυχιακό θα αναπτύσσεται σε τρία εξάμηνα, με έμφαση αρχικά στις βασικές γνώσεις, στη συνέχεια στην εξειδίκευση και τέλος στην έρευνα και την καινοτομία.

Οι απόφοιτοι θα μπορούν να εργαστούν σε τομείς όπως η έρευνα, η δημόσια διοίκηση, οι διεθνείς οργανισμοί, η αγροδιατροφή, η ενέργεια, η τεχνολογία και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πράσινη μετάβαση και τη βιωσιμότητα.

Με αυτή τη συνεργασία, τα δύο πανεπιστήμια φιλοδοξούν να δημιουργήσουν επιστήμονες που θα πρωταγωνιστήσουν στις μεγάλες προκλήσεις του μέλλοντος.

25 June 2026