Αγορές και κρίση – Η τιμή το βασικό κριτήριο

14 May 2025

Αγορές και κρίση – Η τιμή το βασικό κριτήριο

Related Articles

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ για την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών δείχνει ότι το χρηματικό κόστος παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας για τις επιλογές τροφίμων.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2025 σε 1.500 καταναλωτές σε όλη την Ελλάδα, καταγράφει τις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των πολιτών και αναδεικνύει τις νέες τάσεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου.

Μικρότερο καλάθι, αλλά συχνότερες επισκέψεις

Η έρευνα δείχνει σταθερότητα στον αριθμό επισκέψεων των καταναλωτών σε σουπερμάρκετ, με 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο την εβδομάδα, δηλαδή 13 φορές το μήνα. Παρά τις ανατιμήσεις, οι καταναλωτές αναφέρουν μικρότερη εβδομαδιαία δαπάνη, γεγονός που υποδεικνύει ότι είτε αγοράζουν λιγότερα προϊόντα σε κάθε επίσκεψη είτε ανακατανέμουν τη χρηματική τους δαπάνη σε άλλες κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών.

Η ποιότητα αυξάνει τη σημασία της

Αν και η τιμή παραμένει ο καθοριστικός παράγοντας για το 47% των καταναλωτών, η ποιότητα των προϊόντων κερδίζει έδαφος, φτάνοντας το 30%. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι οι καταναλωτές αποδίδουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην ποιότητα των τροφίμων, σε σχέση με την τιμή, αν και η διαφορά μεταξύ των δύο κριτηρίων συνεχώς κλείνει.

Προτιμούν χαμηλές τιμές και όχι προσφορές

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στροφή στην προτίμηση των καταναλωτών. Ενώ από το 2017 έως το 2022 η πλειοψηφία των καταναλωτών προτιμούσε τις προσφορές, από το 2023 και μετά η πλειοψηφία δηλώνει ότι προτιμά τις χαμηλές τιμές. Παράλληλα, το 58% των καταναλωτών παραμένει ενεργά αφοσιωμένο στο να αξιοποιεί τις προσφορές στα σουπερμάρκετ, ωστόσο, η πλειοψηφία πλέον θα ήθελε απλά χαμηλότερες τιμές χωρίς την ανάγκη για προωθητικές ενέργειες.

Συμπεράσματα και τάσεις για το μέλλον

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ αναδεικνύει ότι οι καταναλωτές προσαρμόζονται στις οικονομικές συνθήκες, δίνοντας έμφαση στη χαμηλή τιμή και στην ποιότητα των προϊόντων. Αν και οι προσφορές συνεχίζουν να έχουν σημασία, οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν πιο σταθερές και προσιτές τιμές για τα τρόφιμα τους, υπογραμμίζοντας τις ανάγκες για οικονομία σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας.
Πηγή: ertnews.gr

14 May 2025
Banner